roczei írta:Szia, olyan kérdésem lenne, hogy melyik autómárka és milyen körülmények közepette ad folytonos garanciát gázszett beépítése után.
Azért feszegetem ezt a kérdést, mert ha nincs ilyen, akkor gyakorlatilag garanciális autókat nem igen érdemes átalakítani...
Mi a véleményed ez ügyben?
roczei írta:Érdekelne, hogy mit kell az alatt érteni: a gázüzem fokozottabban igénybe veszi a gyújtórendszert.
Kell esetleg állítani v.mit a megfelelő működéshez?
A fokozottabb igénybevétel hatásai miben jelentkeznek? No és persze mikor (beszerelésről számítva).
Nyilván nem lehet általánosítani, de azért valamiféle választ azért várnék.
roczei írta:Szia, pár perce kérdeztem már kettőt is...
Jönnek szépen sorban a gondolatok...
A következő: hallottam róla, hogy pl. Németországban egy autógáz átalakítás nem korlátozódik a gázszett beépítésére, hanem a motor egyes -- gázüzem alatt várhatóan fokozottabb igénybevételt elviselő --alkatrészeinek (szelepülés) a cseréjével indul az átalakítás.
Remélem nem fals az információm...
Mo-on nem hallani ilyesmiről még felajánlás, azaz lehetőég szinten sem.
A kérdés arra irányul, hogy van-e létjogosultsága egyes alkatrészek átalakítás alkalmával történő cseréjére és nagyságrendileg mekkora többlet ktg. keletkezik ilyenkor?
roczei írta:Egy érdekes kérdés.
A gázüzem minden pozitív hatását említve, gyakorlatilag számszerűsítve a ktg.-megtakarítást, megjelölve a körny. védelmi szempontokat és minden, a benzines üzemhez hasonló gyakorlatot egyszerűen nem értem, hogy miért nem alakíttatnak át többen autót. Én saját környezetemben próbálok -- igaz nem nagy elánnal -- meg némi nemű népszerűsítést végezni, de "notórius" anti-gázos emberekbe botlok...
A kérdésem az, hogy ilyen embereket hogyan lehet pl. a gázautózás irányába terelni? Egy-két ötlet jól jönne, mert éves szinten 40-50.000 km-eket megy néhány kollégám és 8-10, sőt e fölötti l/100 km-es fogyasztású autókat használnak.
Köszi!
roczei írta:Azt szeretném megtudni, hogy az eddigi tapasztalataid szerint melyik az a márka/típus/motor, ami kifejezetten jól bírja megfelelő beállítások mellett a gázüzemet.
Melyik márka/típus/motor kombinációból alakítottatok át eddig a legtöbbet? (Top 3 mondjuk)
Melyik átalakítás volt pályafutásod legnagyobb kihívása, mik voltak a buktatók, problémák, és hogyan sikerült túljutni a nehézségeken?
Melyik átalakítás volt a legkülönlegesebb és miért?
roczei írta:Szabolcs, köszönöm szépen a mai hozzászólásokat, válaszokat!
Azt gondolom, hogy amíg az oldal meg nem többszörözi a taglétszámát, addig nincs túl sok keletje a szakértői részvételnek a fórumon. A lényeg, hogy az oldal mögött megfelelő szakértői bázis áll, ami kész az oldal látogatói által feltett kérdések megválaszolására.
lnagy írta:Tisztelt Szakértő!
Nekem egy 97 es évjáratú 2.0 Honda Accordom van, ami automata. Nem régiben lett az autó gázosítva Zavoli hengerenkéti befecskendezésű rendszerrel.
Sajnos nem élvezhetem azt, hogy az autó lenne olyan jó gázzal mint benzinnel, mert az autó nem úgy viselkedik. Amikor egy bizonyos fordulaton megtartom, tehát nem gyorsítok nem lassítok akkor a motor elkezd rángatni amit a fordulatszámlálón is láthatok. Ha elkezdek gyorsítani akkor megszűnik, vagy esetleg egy magasabb fordulat tartományban autózom.
Az autót már visszavittem a szerelőműhelyben, ahol a gáznak a firmware-t újrahúztuk és 50/90/130 nál vizsgáltuk a befecskendezett mennyiséget és azt mondták, hogy innentől kezdve ugyan azt tudja mint benzinnel, pedig hiába tudtam a problémát reprodukálni úgyis, hogy a laptop rajta volt. Nézte a szerelő a befecskendezett mennyiséget, de az nem változott. Rángatás közben visszakapcsoltuk benzinre és megszűnt majd újból vissza gázra és újból elkezdett rángatni a kocsi.
Ekkor elvittem egy másik gáz szerelőműhelybe ahol azt mondták, hogy cseréljem ki az elosztófedelem és a gyertyapipákat. Sajnos ezek nem olcsó dolgok az autómhoz és nincs rá semmi biztosíték arra, hogy a a probléma megoldódik. Elvittem egy autószerelőhöz leellenőrizte a gyújtásomat, elosztófedelet kitakarította, de sajnos a probléma még mindig fenn áll.
Kipróbáltam most egy másik használt gyújtáskábel szettel de sajnos a probléma még mindig tapasztalható.
Gyertyáim most lettek cserélve.
Bízom az ön szaktudásában és hátha van valamilyen jó ötlete vagy tapasztalata ezzel kapcsolatban.
Üdvözlettel: Nagy Dávid
Tamás írta:A leírtak alapján én is a gyújtásra gondolok. Nagyon sok esetben tapasztalunk ilyen problémát, ami benzinnel tökéletes. Viszont, ha tényleg a gyújtás a ludas akkor a legtöbb esetben a hirtelen, főleg kis sebességről való gyorsításoknál is be kell piciket rángatnia.
vj 2011 írta:Üdvözlet Mindenkinek!
Érdeklődöm, hogy mely esetekben javasolt szelepvédő adalékot használni az lpg üzemhez . Nekem Chevrolet Lacetti 1.4 16v 95 Le van átalakítva, 15 ezer km-t mentem eddig, az átalakítás óta. Nem szeretnék bajt, ha kell beszerzem és használom, de a pénzt nem akarom kidobni.
Előre is köszönöm a választ.
Hfefe írta:Sziasztok! A ledes gázmennyiség visszajelzővel kapcsolatban lenne kérdésem. Olvasgattam, hogy az csak egy caccperkb jelző, de azért lehetséges-e valamilyen normálisabb beállításra? ( tele állapotban villágít mind a négy zöld, majd 50 km megtétele után már csak egy, leállok majd menet közben 2 led világít, amikor meg fogy a gáz a piros meg alig vagy nem is világít hanem simán átvált benzinre. Tudok valamit tenni ez ügyben? Vagy netán valaki? kösz
lnagy írta:Tamás írta:A leírtak alapján én is a gyújtásra gondolok. Nagyon sok esetben tapasztalunk ilyen problémát, ami benzinnel tökéletes. Viszont, ha tényleg a gyújtás a ludas akkor a legtöbb esetben a hirtelen, főleg kis sebességről való gyorsításoknál is be kell piciket rángatnia.
Sajnos, gyorsuláskor és hirtelen gáznál nem tapasztalható a tünet, csak sebesség tartásnál Elvittem egy másik gázműhelyben és ott azt mondták, hogy szerintük és a a gáz ECU szerint kicsi a fúvókáknak a mérete.
Ez okozhatja az általam leírt tünetet? Illetve egy 2.0 kocsinak mekkora a megfelelő fúvóka méret?
Az ECU programozásánál lehet beállítani "Gyorsítást" ez mit jelent? Be kell hogy legyen pipálva vagy sem? Mi a különbség ha be van mint ha nincs? Fogyasztásban jelentkezik változás?
Köszönettel: Nagy Dávid
H.Szabolcs írta:lnagy írta:Tamás írta:A leírtak alapján én is a gyújtásra gondolok. Nagyon sok esetben tapasztalunk ilyen problémát, ami benzinnel tökéletes. Viszont, ha tényleg a gyújtás a ludas akkor a legtöbb esetben a hirtelen, főleg kis sebességről való gyorsításoknál is be kell piciket rángatnia.
Sajnos, gyorsuláskor és hirtelen gáznál nem tapasztalható a tünet, csak sebesség tartásnál Elvittem egy másik gázműhelyben és ott azt mondták, hogy szerintük és a a gáz ECU szerint kicsi a fúvókáknak a mérete.
Ez okozhatja az általam leírt tünetet? Illetve egy 2.0 kocsinak mekkora a megfelelő fúvóka méret?
Az ECU programozásánál lehet beállítani "Gyorsítást" ez mit jelent? Be kell hogy legyen pipálva vagy sem? Mi a különbség ha be van mint ha nincs? Fogyasztásban jelentkezik változás?
Köszönettel: Nagy Dávid
Tisztelt Nagy Úr!
Mint korábban már írtam, az adagolt mennyiséggel és az adagolás kezdetével lehet a probléma. A rendszerek többségénél a gyorsítás az injektálási sorrend megváltoztatását jelenti (pl hosszú csövek esetén). Tehát a gázos befecskendező mondjuk egy szekvenciával korábban fecskendez be, így eltűntethető az a késedelem, amit a nem megfelelő befúrás okoz. A kicsi fúvókák engem egy kicsit meglepnek. A leírtak alapján azt várnám, hogy nagyok a fúvókák (legalábbis kis terhelésen). Az előfordulhat, hogy az alapjáraton nagy fúvókák terhelésen már kicsinek bizonyulnak. Jellemzően ez változó szelepvezérlésű motoroknál fordul elő. Ez esetben a szakműhelynek több szoftveres korrekcióra is van lehetősége a különböző üzemekre. Javaslom egy alaposabb, vagy a beszerelő műhely felkeresését. A gépjármű átalakítása addig nem fejeződik, de amíg ezt a hibát meg nem szüntetik.
fityfiritty írta:Azt szeretném kérdezni, hogy van-e esetleg különleges szervizigénye a benzinrendszernek azt követően, hogy gázüzemre tért át az autó?
roczei írta:Hello!
Vezérműszíj csere lesz az autómon hamarosan. Okozhat-e ez fennakadást a gázos üzemben? Szükség lehet-e a beállítások ellenőrzésére? Mit kell tennem, hogy ne legyen anomália az eddigi üzembiztos működésben?
Köszönöm!
H.Szabolcs írta:fityfiritty írta:Azt szeretném kérdezni, hogy van-e esetleg különleges szervizigénye a benzinrendszernek azt követően, hogy gázüzemre tért át az autó?
A benzines rendszernek nincsen szüksége különleges karbantartásra gázüzem esetén. Ajánlatos azonban nem túl sok benzint tartani a benzintartályban. Sajnos a hazai üzemanyagok elég gyorsan "tönkremennek", bizonyos alkotók kiválnak, és ezek lerakódásokat okozhatnak az üzemanyagellátó rendszerben, pl az injektorokban. Léteznek benzin stabilizáló adalékok amik azért javítanak a helyzeten. Ha már gond van akkor pedig javasolt egy injektor tisztítás, vagy tisztító folyadék használata. A lényeg, hogy injektoros autót mindig benzinnel indítsuk és csak utána váltsunk át gázra. Ezzel használjuk a benzines rendszert, és csökkenthetjük a lerakódás veszélyét. Figyelni kell, hogy túl kevés benzin se legyen a tartályban, mert ha véletlenül elfogy akkor az üzemanyagpumpa pillanatok alatt leég. Az ideális mennyiség 1/4 tank környékén van.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég