Benzin-gáz szakértő

Ha nem sikerül máshol megoldást találni

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.08.01. 13:59

qq írta:
H.Szabolcs írta:
fityfiritty írta:Azt szeretném kérdezni, hogy van-e esetleg különleges szervizigénye a benzinrendszernek azt követően, hogy gázüzemre tért át az autó?


A benzines rendszernek nincsen szüksége különleges karbantartásra gázüzem esetén. Ajánlatos azonban nem túl sok benzint tartani a benzintartályban. Sajnos a hazai üzemanyagok elég gyorsan "tönkremennek", bizonyos alkotók kiválnak, és ezek lerakódásokat okozhatnak az üzemanyagellátó rendszerben, pl az injektorokban. Léteznek benzin stabilizáló adalékok amik azért javítanak a helyzeten. Ha már gond van akkor pedig javasolt egy injektor tisztítás, vagy tisztító folyadék használata. A lényeg, hogy injektoros autót mindig benzinnel indítsuk és csak utána váltsunk át gázra. Ezzel használjuk a benzines rendszert, és csökkenthetjük a lerakódás veszélyét. Figyelni kell, hogy túl kevés benzin se legyen a tartályban, mert ha véletlenül elfogy akkor az üzemanyagpumpa pillanatok alatt leég. Az ideális mennyiség 1/4 tank környékén van.

Tehát jól értem, hogy ez a benzinpumpa leégés csak akkor fordulhat elö, ha egy csepp benzin sincs benne?


Tisztelt qq!

Normál esetben a benzinpumpa tényleg csak akkor megy tönkre, ha kevés benzin van a tartályban.
Teljesen nem tud elfogyni, de amikor kevés van akkor az már okozhat problémát, mert a pumpa hűtését is a benzin adja.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.08.01. 14:05

Tisztelt Neger!

Sajnos nem látom a küldött linkek tartalmát.
Jellemzően nem javít a fogyasztáson és a teljesítményen sem a sportlégszűrő a keverőfejes autóknál, SŐT! A levegőrendszer folytása ugyan csökken, ez jó benzinen, de gázon a keverőfej miatt nem. Várhatóan a sportlégszűrő beépítése után újra kell állítani a keverékképzést, mivel a kisebb folytás miatt több levegőt és kevesebb gázt szív majd az autó. Esetleg csak a felső fordulatszám tartományokban javít a sportszűrő a teljesítményen.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: neger » 2011.08.01. 16:19

H.Szabolcs írta:Tisztelt Neger!

Sajnos nem látom a küldött linkek tartalmát.
Jellemzően nem javít a fogyasztáson és a teljesítményen sem a sportlégszűrő a keverőfejes autóknál, SŐT! A levegőrendszer folytása ugyan csökken, ez jó benzinen, de gázon a keverőfej miatt nem. Várhatóan a sportlégszűrő beépítése után újra kell állítani a keverékképzést, mivel a kisebb folytás miatt több levegőt és kevesebb gázt szív majd az autó. Esetleg csak a felső fordulatszám tartományokban javít a sportszűrő a teljesítményen.

Köszönöm szépen a választ!
Akkor valószínű hogy nem változtatok mert nem rossz így se gázon!
Csak olvastam róla hogy benzinen dicsérik persze csak tavasztól-őszig!
neger
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.07.30. 07:23

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: hnx » 2011.08.16. 13:42

Tisztelt szakértő(k)! Azzal a kérdéssel fordulok önhöz , hogy miért van az a fogyasztási adat a frissen beépített Landi gáz szettemnél első teli tankolással 450km a másodiknál már 300 km-nél világít a piros. Ez egy chevrolet aveo 25000km-el. Lehet ezen állítani ??? Benzinből 6.6-ból kijöttem gázzal meg tiszta ráfizetés. Debrecenben végezték az átalakítást de elég messze van,hogy állandóan oda rohangáljak. Mit lehet tenni? Válaszát előre is köszönöm.
hnx
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.08.16. 13:29

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: ggaben » 2011.08.24. 09:34

Sziasztok



Komoly problémával fordulok a szakavatott gáz gurukhoz. Van egy 2003-as 1.4 16V Deawoo Kalos-om amit gázosíttattam.

A baj ott kezdődik hogy kb 500-600 Km után bedobja a check lámpát "alacsony katalizátor hatásfok hibával".Az autó teljesítmény ilyenkor nem romlik csak virít a lámpa.Kitörlés után ujra elemegy 500-600 km-t hiba nélkül.A gépben 81.000 km van.Ránéztünk hibakód olvasóval és ott benzin üzemben az élő adtanál azt látjuk hogy a katalizátor előtti lamda szonda szépen teszi dolgát (még jó hiszen vadi új).és a második szonda is minimális ingadozással 600-700 mV között ingadozik.Ez elvileg így rendben is van.Gázüzemben viszont a második szonda jele 100-650 mV között ingadozik percekig mire beáll nagyjából 650mV körüli értékre.Tehát itt a keverék túldúsul.

Jártam beszerelő műhelynél (pécsi gázautó) ahol valami kis ketyerét rádugtak a gépre és valami FUEL TRIM értéket néztek ami 0 volt. Ebből ők azt állapították meg hogy az ő beállításaik tökéletesek és tényleg katalizátorom döglött meg.



A helyzet az hogy nem szeretnék vaktában sok tízezer forintott ellőni katalizátorra ha nem is feltétlenül az a baja. Meglátásom és a szerelőm véleménye alapján sem túl valószínü hogy egy 80000 km-s katalizátor kifeküdt volna.



A kérdésem az volna hogy mi a meglátása ezzel kapcsolatban annak aki ért ehez .Mert véleményem szerint a gázautó szervízben engem írtó gyorsan lepattintottak, pedig valószínüleg ők lesznek a hunyók.



A gázrendszer Landi Renzo Omegas Plus szekvenciális. Fogyasztás hosszú távon stabil 100-110 es tempóval egy személyel 7,5L



A chek lámpát én úgy vettem észre akkor dobja be ha mondjuk lejtőn vagy pirosnál kidobom üresbe.Tehát hosszab forgatás után alapjáraton.



Segítséget előre is köszönöm.



Üdv

ggaben
ggaben
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.06.30. 19:53

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.08.25. 14:09

hnx írta:Tisztelt szakértő(k)! Azzal a kérdéssel fordulok önhöz , hogy miért van az a fogyasztási adat a frissen beépített Landi gáz szettemnél első teli tankolással 450km a másodiknál már 300 km-nél világít a piros. Ez egy chevrolet aveo 25000km-el. Lehet ezen állítani ??? Benzinből 6.6-ból kijöttem gázzal meg tiszta ráfizetés. Debrecenben végezték az átalakítást de elég messze van,hogy állandóan oda rohangáljak. Mit lehet tenni? Válaszát előre is köszönöm.


Tisztelt HNX!

A leírt adatok alapján nem megállapítható, hogy mennyi is gázból az autó fogyasztása. Megfelelő beállítások mellett nagyságrendileg 10% (max 15%)-kal szabad többet fogyasztania LPG-ből. Ha ettől eltérő adatot mér egymás után legalább kétszer, akkor javaslom, mindenképpen keresse fel a beépítő műhelyt.

Üdvözlettel: H.Szabolcs
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.08.25. 14:16

ggaben írta:Sziasztok



Komoly problémával fordulok a szakavatott gáz gurukhoz. Van egy 2003-as 1.4 16V Deawoo Kalos-om amit gázosíttattam.

A baj ott kezdődik hogy kb 500-600 Km után bedobja a check lámpát "alacsony katalizátor hatásfok hibával".Az autó teljesítmény ilyenkor nem romlik csak virít a lámpa.Kitörlés után ujra elemegy 500-600 km-t hiba nélkül.A gépben 81.000 km van.Ránéztünk hibakód olvasóval és ott benzin üzemben az élő adtanál azt látjuk hogy a katalizátor előtti lamda szonda szépen teszi dolgát (még jó hiszen vadi új).és a második szonda is minimális ingadozással 600-700 mV között ingadozik.Ez elvileg így rendben is van.Gázüzemben viszont a második szonda jele 100-650 mV között ingadozik percekig mire beáll nagyjából 650mV körüli értékre.Tehát itt a keverék túldúsul.

Jártam beszerelő műhelynél (pécsi gázautó) ahol valami kis ketyerét rádugtak a gépre és valami FUEL TRIM értéket néztek ami 0 volt. Ebből ők azt állapították meg hogy az ő beállításaik tökéletesek és tényleg katalizátorom döglött meg.



A helyzet az hogy nem szeretnék vaktában sok tízezer forintott ellőni katalizátorra ha nem is feltétlenül az a baja. Meglátásom és a szerelőm véleménye alapján sem túl valószínü hogy egy 80000 km-s katalizátor kifeküdt volna.



A kérdésem az volna hogy mi a meglátása ezzel kapcsolatban annak aki ért ehez .Mert véleményem szerint a gázautó szervízben engem írtó gyorsan lepattintottak, pedig valószínüleg ők lesznek a hunyók.



A gázrendszer Landi Renzo Omegas Plus szekvenciális. Fogyasztás hosszú távon stabil 100-110 es tempóval egy személyel 7,5L



A chek lámpát én úgy vettem észre akkor dobja be ha mondjuk lejtőn vagy pirosnál kidobom üresbe.Tehát hosszab forgatás után alapjáraton.



Segítséget előre is köszönöm.



Üdv

ggaben



Tisztelt GGABEN!

A leírt adatok alapján valószínűleg helyes a megérzése. Várhatóan a gázos keverékképzés nem megfelelő.
Mindenképpen kérjen egy menet közbeni beállítást. A Pécsi Gázautó szerelői közül kérje P.Lászlót a menet közbeni beállításra.

Tisztelettel:

H.Szabolcs
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: gery55 » 2011.08.26. 13:57

helló!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!

Szóval van egy autóm, 2011 februárjában lett átalakítva. Most olyan probléma jelentkezett vele, hogy az átváltó gomb és gázmennyiség visszajelző egy idő után néha teljesen elalszik, tehát nem mutatja, hogy gázzal vagy benzinnel megy-e jelenleg az autó, illetve azt, hogy mennyi gáz van benne (mintha be sem lenne indítva az autó). Ekkor hiába nyomkodom, fogalmam sincs, hogy átvált-e benzinre és vissza. Néha visszajön és elkezd villogni, mint indításnál, amikor "felkészül" a gáz átváltásra, de semmi, újból kialszik. Ezt egy párszor eljátssza, majd megjavul több km megtétele után.
Ma vettem észre ezt a jelenséget és főként akkor csinálta, amikor ment a klíma (klíma használata nélkül még nem tudtam előidézni).
Volt ma vissza a szerelőhöz, ahol átalakították, de jelenleg nem tudtak rá semmit sem mondani, mondák, hogy utána néznek és jövőhéten visszatérnek rá, ha addig is folyamatosan jelentkezni fog ez a hiba.
Zavoli rendszerről van szó!

Gondoltam előtte én is körbekérdezősködik, hogy ne aggódjak, hátha csak kis hibáról van szó...
Köszi előre is a válaszokat!
gery55
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.08.26. 13:47

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: vj 2011 » 2011.09.14. 11:39

Tisztelt Szakértőnk!

Azt szeretném megtudni, hogy a Hyundai 1,6 GDI ill. 2,0 MPI benzin motorjai átalakíthatók-e LPG hajtásra, ha igen igényelnek-e adalékozást, valamint az ix35 típusba milyen méretű pótkeréktartály szerelhető be. Ismereteim szerint a pótkerék teljes méretű a nevezett autóban. Esetleg külső tartály lehet-e és az milyen méretű. Automata váltó okoz-e gondot az LPG hajtásnál?
Előre is köszönöm a válaszát.
vj 2011
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.06.30. 11:05

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: gento » 2011.09.16. 21:52

Jo estet.azt szeretnem megtudni,mitol fullad le a motor gazuzemben fekezesnel ha uresbe rakom?Az auto egy Fabia 1.4 es lovato rendszerrel.130000 km. van rajta ,meg csak szuro volt cserelve.Lehet hogy a reduktort kellene felujitani?Valaszt elore is koszonom
gento
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.09.16. 18:32

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: arionka » 2011.09.23. 23:12

Helló,

Következő problémára keresnék megoldást:
Az autóm bezninről való átváltáskor ránt egy nagyot,túl messze van a reduktor a szivócsonktól és talán ez okozhatja hogy idő kell még a gáz oda ér?
Ja keverőfejes rendszer ...
Esetleg létezik erre valami megoldás?

Köszönöm
arionka
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.09.23. 23:06

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: kerandrew » 2011.09.27. 08:40

Helló !

Megoldást szeretnék egy problémámra. 1.6-os 16 szelepes opel-ba zavoli rendszer van egy féléve beépítve.

Gyertya csere óta a motor alacsony fordulaton szaggatva húz, hideg motornál, és 2000-es fordulat felett a jelenség nem jelentkezik. bosch egypólusú gyertyát rakattam bele 0,7-re állítva a hézagot.

Tanácsokat előre is köszönöm

Üdv. kerandrew
kerandrew
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.09.22. 11:14

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.10.05. 05:30

gery55 írta:helló!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!

Szóval van egy autóm, 2011 februárjában lett átalakítva. Most olyan probléma jelentkezett vele, hogy az átváltó gomb és gázmennyiség visszajelző egy idő után néha teljesen elalszik, tehát nem mutatja, hogy gázzal vagy benzinnel megy-e jelenleg az autó, illetve azt, hogy mennyi gáz van benne (mintha be sem lenne indítva az autó). Ekkor hiába nyomkodom, fogalmam sincs, hogy átvált-e benzinre és vissza. Néha visszajön és elkezd villogni, mint indításnál, amikor "felkészül" a gáz átváltásra, de semmi, újból kialszik. Ezt egy párszor eljátssza, majd megjavul több km megtétele után.
Ma vettem észre ezt a jelenséget és főként akkor csinálta, amikor ment a klíma (klíma használata nélkül még nem tudtam előidézni).
Volt ma vissza a szerelőhöz, ahol átalakították, de jelenleg nem tudtak rá semmit sem mondani, mondák, hogy utána néznek és jövőhéten visszatérnek rá, ha addig is folyamatosan jelentkezni fog ez a hiba.
Zavoli rendszerről van szó!


Gondoltam előtte én is körbekérdezősködik, hogy ne aggódjak, hátha csak kis hibáról van szó...
Köszi előre is a válaszokat!



Tisztelt Fórumozó!

Először is elnézést kérek a késedelmes válaszért!
Az ilyen jellegű problémák jellemzően kontakthibák esetén jelentkeznek.
Amennyniben semmilyen más rendellenességet nem észlel, mikor a kapcsoló nem világít, akkor az elektromos rendszer csatlakozóit nézném át mindenek előtt.

Tisztelettel!
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.10.05. 05:47

vj 2011 írta:Tisztelt Szakértőnk!

Azt szeretném megtudni, hogy a Hyundai 1,6 GDI ill. 2,0 MPI benzin motorjai átalakíthatók-e LPG hajtásra, ha igen igényelnek-e adalékozást, valamint az ix35 típusba milyen méretű pótkeréktartály szerelhető be. Ismereteim szerint a pótkerék teljes méretű a nevezett autóban. Esetleg külső tartály lehet-e és az milyen méretű. Automata váltó okoz-e gondot az LPG hajtásnál?
Előre is köszönöm a válaszát.


Tisztelt VJ2011!

A Hyundai 1.6 GDi motorja jelenleg nem alakítható át. A sima 2.0 motor természetesen átalakítható. Csak óvatosságból, de én ajánlom valamelyik szelepvédő adalék használatát és kiterjesztett garanciát az LPG átalakítás mellé. Külső tartály nem építhető a gépjárműbe, de a pótkerék helyére az 53L-es tartály beépíthető. Az automata váltó egyik típusnál sem befolyásolja az átalakíthatóságot.

Üdvözlettel!
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.10.05. 05:52

gento írta:Jo estet.azt szeretnem megtudni,mitol fullad le a motor gazuzemben fekezesnel ha uresbe rakom?Az auto egy Fabia 1.4 es lovato rendszerrel.130000 km. van rajta ,meg csak szuro volt cserelve.Lehet hogy a reduktort kellene felujitani?Valaszt elore is koszonom


Tisztelt Gento!

A lefulladás okozója lehet beállítási probléma, reduktor hiba, vagy a folytószelep elkoszolódása.
Javaslom, egy szakszervizben megvizsgálni a gépjárművét. A hirtelen leállás balesetveszélyes lehet.

Üdvözlettel!
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.10.05. 05:56

arionka írta:Helló,

Következő problémára keresnék megoldást:
Az autóm bezninről való átváltáskor ránt egy nagyot,túl messze van a reduktor a szivócsonktól és talán ez okozhatja hogy idő kell még a gáz oda ér?
Ja keverőfejes rendszer ...
Esetleg létezik erre valami megoldás?

Köszönöm


Kedves Arionka!

Létezik megoldás a probléma kiküszöbölésére. Amennyiben az átalakítás óta jelentkezik ez a hiba, akkor valószínűleg nem megfelelően állították be az átfedési időt, ha az Ön rendszere képes ilyen funkcióra. Egyes rendszerekbe nincsen integrálva ilyen funkció. Ilyenkor egy külön Timing relét kell beépíteni, ami biztosítja a rántás nélküli átkapcsolhatóságot.

Üdvözlettel!
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.10.05. 06:03

kerandrew írta:Helló !

Megoldást szeretnék egy problémámra. 1.6-os 16 szelepes opel-ba zavoli rendszer van egy féléve beépítve.

Gyertya csere óta a motor alacsony fordulaton szaggatva húz, hideg motornál, és 2000-es fordulat felett a jelenség nem jelentkezik. bosch egypólusú gyertyát rakattam bele 0,7-re állítva a hézagot.

Tanácsokat előre is köszönöm

Üdv. kerandrew


Tisztelt Kerandrew!

Ha a probléma a gyertyacsere után jelentkezett, akkor mindenképpen visszavinném az autót a szervizbe. Azért kérdezném, hogy a hiba még benzinen, vagy már gázon jelentkezik? Esetleg állítottak e a gázrendszeren a gyertyacsere alkalmával?
A beállított hézag és az egypólusú gyújtógyertya megfelelő, de a nem megfelelő hőérték is okozhat ilyen hibajelenségeket.

Tisztelettel!
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: kerandrew » 2011.10.05. 11:10

Helló !

Köszönöm a választ .
A hiba csak gázüzemben jelentkezett. Már írhatom a múltidőt mert feltehetőleg a gyertya hézaggal volt a probléma. Sk. kivettem a gyertyákat és 1,0 mm-es hézag volt , átállítottam 0,7-re ,és sehol egy szaggatás.
Benzinben hideg motornál egy kicsit gyenge,de hamar átvált gázra. Így lehet bízni a szerelőkben-tisztelet a kivételnek-fizetek érte és nem azt csinálják amit mondanak.

Még egyszer Köszönöm a szakértői tanácsokat.
üdv. :kerandrew
kerandrew
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.09.22. 11:14

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: arionka » 2011.10.10. 12:40

H.Szabolcs írta:
arionka írta:Helló,

Következő problémára keresnék megoldást:
Az autóm bezninről való átváltáskor ránt egy nagyot,túl messze van a reduktor a szivócsonktól és talán ez okozhatja hogy idő kell még a gáz oda ér?
Ja keverőfejes rendszer ...
Esetleg létezik erre valami megoldás?

Köszönöm


Kedves Arionka!

Létezik megoldás a probléma kiküszöbölésére. Amennyiben az átalakítás óta jelentkezik ez a hiba, akkor valószínűleg nem megfelelően állították be az átfedési időt, ha az Ön rendszere képes ilyen funkcióra. Egyes rendszerekbe nincsen integrálva ilyen funkció. Ilyenkor egy külön Timing relét kell beépíteni, ami biztosítja a rántás nélküli átkapcsolhatóságot.

Üdvözlettel!



Tisztelet Szakértő!

Tudna nekem segíteni hol tudnák Timing relét vásárolni?

Köszönöm
arionka
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.09.23. 23:06

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: combi27 » 2011.10.12. 06:59

Sziasztok!

Feltenném itt is a kérdésem:



olvastam, sőt szkeptikusokmondtak is némely elrettentő dolgot hogy a gázüzem hogy teszi tönkre a motort.
Legtöbben a hengerfejtömítés tönkremenetelét jósolják, a szelepek elégését, és az egész hengerfej rozsdásodását belülről, valamint a kipufogórendszer tönkremenetelét.
Többen elmondták hogy hidegen nem ajánlatos gázzal indítani a kocsit, mert úgy még hamarabb tönkremegy.Meg hogy speciális gyertya, és valamilyen vizzel nem keveredő szintetikus olaj kell a motorba.
Vélemények erről?
Autóm: Mazda 626 2.0 karburátoros 1983-as évjárat, keverőfejes, elektronikus reduktorral szerelt rendszer.Hengerfejtömítés, és teljes gyújtásrendszer csere volt mielőtt a gázszett belekerült.
Mondjuk gyerekkoromban sok ilyen Mazdát láttam gázosra átalakítva,ebből kiindulva strapabíró lehet.
combi27
 
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.09.03. 11:01

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: orobi » 2011.11.03. 22:40

Üdvözlöm!

Milyen tapasztalata van a skoda octavia I 1,4 16v(75le) illetve 1,6(101le,102le), illetve seat leon/toledo 1,4 16v(75le) ill. 1,6(101le), 1,6 16v(105le) motorral szerelt változatokkal? Az összes motorváltozat alkalmas az LPG üzemre hosszú távon? Ha jól tudom ugyanazok a motorok dolgoznak mindkét típusban. Melyik motorváltozatot ajánlaná a gondtalan gázautózáshoz? :)

Köszönöm
orobi
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.11.03. 22:27

magas fogyasztás

HozzászólásSzerző: vanabble » 2011.11.06. 20:28

Kedves Szakértő!

Pár hete vettem egy w124-est lovató gázszettel. Az autó remekül működik gázzal de a fogyasztás 16-19 L gáz ugyanez benzinből 8-10 L :(Mi lehet az oka?
vanabble
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.11.06. 20:25

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: gabor.samoly » 2011.11.09. 07:19

Üdv mindenkinek!

Most készülök "gázosítani" a 2003-as, 1.8-as Ford Mondeo-mat. Kezdek elveszni az internet tengerében, soksok fórumot olvastam, és minél többet olvasok, annál bizonytalanabb vagyok.
Van, ahol azt írják, hogy a FORD-tól kértek állásfoglalást, hogy átalakítható-e ez a típusú motor, és ők azt nyilatkozták, hogy csak azokat a motorokat szabad átalakítani, amit gyárilag erre felkészítenek. Itt-ott listákban felsorolva is meg lehet találni ezt a típust, hogy nem szabad. Másutt meg azt olvasom, hogy semmi probléma vele.
Ilyen gépjárművel van esetleg valamilyen hosszútávú tapasztalat? Megnyugtatna, ha valaki azt írná, hogy "Igen, már szereltünk ilyet x éve, és nem kellett kidobni a motort". És x mondjuk >= 1.

Köszönöm!
gabor.samoly
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.11.09. 06:48

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: emgyé » 2011.11.09. 08:35

Üdvözlet mindenkinek!

Nekem pozitív tapasztalataim vannak a gázüzemről. Az én autóm egy 1978-as évjáratú AUDI C2-es, ez egy 1588 ccm-is karburátoros autó. 328000 km volt benne, mikor be lett gázosítva. az első kilométerektől kezdve kifogástalanul működött. Az első gondom jó egy év múlva keletkezett, gyengült az autó, a két szélső hengerből eltűnt a kompresszió, a szelephézagok elfogytak. Ekkor 358000 km volt már benne. Bevallom, számítottam is valamennyire hogy lesz valami gond, hiszen elég sok km. van már az autóban. A lényeg, hogy levettem a hengerfejet, és láttam, hogy a szelepfészkek kezdenek elfogyni. Az egész hengerfejet elvittem egy szakműhelybe, és gyakorlatilag teljesen felújítattam (szelepsor, szelepvezetők, szelepfészkek, szelepszár-szimmeringek cseréje, korongok, szelephézag beállítás, síkolás, nyomáspróba, etc...) Azóta szintén hibátlanul működik, 9 liter körül fogyaszt gázból, 7,5-8 liter körül benzinből. Hozzá kell tegyem, én minden megtett 1000 km-ből kb. 50-60 km-t megteszek benzinnel, a karburátorban keletkező lerakódások megelőzése érdekében. Egyébként mindegy milyen hideg vagy meleg az idő, ha gázon van, én azzal indítok. Hidegen is simább a járása, mint benzinnel, hisz nem csapódik ki a henger falára az üzemanyag. A beszereléssel egy időben ellenőriztettem a trafót, az rendben volt, és kicseréltem az elosztófedelet, a gyertyakábeleket és a gyertyákat. Tehát ha körültekintően csináltatjuk az átalakítást, és nem sértődünk meg azon, hogy a gázüzem esetleg kihoz egy-két hibát az autón, akkor azt mondom megéri bőven. Én kiszámoltam, nekem bőven visszatérült már, főleg ha azt nézem, hogy tavaly 30000 km-t, az idén 14000 km-t mentem vele.
Ha szabad itt leírni, a gázüzemre való átalakítást a Bácsgépker Autógáz - Jánoshalma végezte, megjegyzem kiváló munkát végeztek, a hengerfej feújítást pedig Budapesten a VÉMŰ (http://www.vemu.hu/) csinálta, szintén kifogástalan minőségben, ők kifejezetten gázüzemhez is tudnak szelepüléket gyártani. Eddig semmilyen hiba nem jött elő, pedig azóta már sok ezer km-t megtettem az autóval.
Tehát megéri és minden hezitálónak azt mondom, hogy vágjon bele.
emgyé
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.11.09. 08:03

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.11.09. 12:44

gabor.samoly írta:Üdv mindenkinek!

Most készülök "gázosítani" a 2003-as, 1.8-as Ford Mondeo-mat. Kezdek elveszni az internet tengerében, soksok fórumot olvastam, és minél többet olvasok, annál bizonytalanabb vagyok.
Van, ahol azt írják, hogy a FORD-tól kértek állásfoglalást, hogy átalakítható-e ez a típusú motor, és ők azt nyilatkozták, hogy csak azokat a motorokat szabad átalakítani, amit gyárilag erre felkészítenek. Itt-ott listákban felsorolva is meg lehet találni ezt a típust, hogy nem szabad. Másutt meg azt olvasom, hogy semmi probléma vele.
Ilyen gépjárművel van esetleg valamilyen hosszútávú tapasztalat? Megnyugtatna, ha valaki azt írná, hogy "Igen, már szereltünk ilyet x éve, és nem kellett kidobni a motort". És x mondjuk >= 1.

Köszönöm!


Szia, nem egy ilyen autó fut gázzal, azt állíthatom!
A Mondeósoknál is láttam, hogy érdeklődtél, ők sem mondanak majd mást, mint hogy hajrá.
Az átalakítás tekintetében ne feledd KUPON programunkat!
Üdv!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: gabor.samoly » 2011.11.09. 12:50

Igen, a kuponok tekintetében is beszélek majd a beszerelőkkel, a KONTOR kft-hez viszem, ha szabad ilyent írni. Mondeo fórumon javasolták őket, szeretném olyan műhelybe vinni, ahol láttak már ilyen autót.
Köszönöm a választ!
gabor.samoly
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.11.09. 06:48

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.11.09. 12:56

emgyé írta:Üdvözlet mindenkinek!

Nekem pozitív tapasztalataim vannak a gázüzemről. Az én autóm egy 1978-as évjáratú AUDI C2-es, ez egy 1588 ccm-is karburátoros autó. 328000 km volt benne, mikor be lett gázosítva. az első kilométerektől kezdve kifogástalanul működött. Az első gondom jó egy év múlva keletkezett, gyengült az autó, a két szélső hengerből eltűnt a kompresszió, a szelephézagok elfogytak. Ekkor 358000 km volt már benne. Bevallom, számítottam is valamennyire hogy lesz valami gond, hiszen elég sok km. van már az autóban. A lényeg, hogy levettem a hengerfejet, és láttam, hogy a szelepfészkek kezdenek elfogyni. Az egész hengerfejet elvittem egy szakműhelybe, és gyakorlatilag teljesen felújítattam (szelepsor, szelepvezetők, szelepfészkek, szelepszár-szimmeringek cseréje, korongok, szelephézag beállítás, síkolás, nyomáspróba, etc...) Azóta szintén hibátlanul működik, 9 liter körül fogyaszt gázból, 7,5-8 liter körül benzinből. Hozzá kell tegyem, én minden megtett 1000 km-ből kb. 50-60 km-t megteszek benzinnel, a karburátorban keletkező lerakódások megelőzése érdekében. Egyébként mindegy milyen hideg vagy meleg az idő, ha gázon van, én azzal indítok. Hidegen is simább a járása, mint benzinnel, hisz nem csapódik ki a henger falára az üzemanyag. A beszereléssel egy időben ellenőriztettem a trafót, az rendben volt, és kicseréltem az elosztófedelet, a gyertyakábeleket és a gyertyákat. Tehát ha körültekintően csináltatjuk az átalakítást, és nem sértődünk meg azon, hogy a gázüzem esetleg kihoz egy-két hibát az autón, akkor azt mondom megéri bőven. Én kiszámoltam, nekem bőven visszatérült már, főleg ha azt nézem, hogy tavaly 30000 km-t, az idén 14000 km-t mentem vele.
Ha szabad itt leírni, a gázüzemre való átalakítást a Bácsgépker Autógáz - Jánoshalma végezte, megjegyzem kiváló munkát végeztek, a hengerfej feújítást pedig Budapesten a VÉMŰ (http://www.vemu.hu/) csinálta, szintén kifogástalan minőségben, ők kifejezetten gázüzemhez is tudnak szelepüléket gyártani. Eddig semmilyen hiba nem jött elő, pedig azóta már sok ezer km-t megtettem az autóval.
Tehát megéri és minden hezitálónak azt mondom, hogy vágjon bele.


Kedves emgyé!
Köszönjük a nagyon hasznos információkat!
Ha nem okoz gondot, kérjük, hogy honlapunk felső menüjében az Értékelések fülre kattintva Új értékelésként vigye fel az adatokat.
Még egyszer köszönjük szépen és további jó gázautózást kívánunk!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.11.09. 12:58

gabor.samoly írta:Igen, a kuponok tekintetében is beszélek majd a beszerelőkkel, a KONTOR kft-hez viszem, ha szabad ilyent írni. Mondeo fórumon javasolták őket, szeretném olyan műhelybe vinni, ahol láttak már ilyen autót.
Köszönöm a választ!


Köszönjük a visszajelzést.
Az említett műhely KUPON-elfogadó hely, így gond nélkül beváltható a kedvezményes KUPON.
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: aquila1900 » 2011.11.17. 08:20

Üdv T. szakértők!

Korábban az Indexes autógáz fórumon is feltettem a kérdést, de nem érkezett válasz, pedig érdekel, és egyben nyugtalanít a történet... Beírom ide is a hsz-t, ill. a erre írt kérdésem is:

"...a rosszul beállított gázrendszer teljesen elviszi a benzines ECU-t, mivel csak az tud elmászni, a gázé nem!

Alapból úgy kell elképzelni, hogy az autót ugyanúgy a benzines rész vezérli, csak Ő nem tudja, hogy gázt kap, benzin helyett, és mindig a gyári értéket akarja tartani." (szappanos autogáz)

A kérdésem: "Ezt ki tudnád fejteni bővebben/konkrétabban? Milyen tüneteket produkál ilyenkor, hogyan jelentkezik, mi a megoldása?

Csak gyűjtöm az infókat, hogy ne kelljen sötétben tapogatóznom...ugyanis nálam sincs minden rendben a benzinüzemmel."
Tehát ha vki tud ebben segíteni, ne fogja vissza magát! :lol:
Kezdő gázautós vagyok és már 5 hónap elteltével sok gondom van a használtan vásárolt kocsival... A benzines részhez sem sokat értettem eddig, a gázhoz ehhez képest szinte semmit...:roll:

A másik dolog, ami érdekel, azzal kapcsolatban feltettem a kérdést itt, a fórum másik szekciójában, de ott sem reagál senki... ezért azt is átteszem ide, hátha...:

"Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: aquila1900 » Tegnap, 09:57

Hornet írta:Kedves Szakértő!

Remek dolog, hogy rátok találtam, mert vannak gázos autóim és vannak problémák is.
Az egyik autó egy 2007-es Skoda Fabia 1.6 102 Le autó. Még frissen 2007-ben szereltettem bele neves szervizben LANDIRENZO Omegas szettet. 2009 nyaráig problémamentesen működött, de azóta több a gond, mint az öröm. Épp a jövő héten viszem szervizbe most már kezdjenek vele valamit, mert elegem van. A jelenség úgy kezdődött, hogy a motor - értelem szerűen benzinnel - nem akart indulni, és ez ráadásul a fiammal történt Horvátországban. Sikerült neki hazajönni, természetesen első utunk a baráti körhöz tartozó szerelőhöz vezetett, aki átnézte az üzemanyag rendszert és érdekes dolgokat talált. Először is a tankban benzin helyett valami bűzös löttyöt, ami feloldotta a benzinszivattyúnál lévő benzincsövet, a benzinszivattyút tartó műanyag "edény" tömítő gumigyűrűjét. Tank és üzemanyag vezeték tisztítás, szűrő, gumialkatrészek cseréje következet és az autó rendben üzemelt. Mi naívak arra gondoltunk, hogy a srácnak sikerült valami nagyon rossz benzint tankolni és ez okozta a problémát. Ekkor 78000 km volt az autóban. Sajnos a jelenség azóta többször, egyre rövidebb idő eltelte és km megtétele után megismétlődött még háromszor. Jelenleg 114.000 km van az autóban. A legutóbbi pár hete történt, de sajnos a szokásos alkatrészek cseréje után sem indult és nem ment az autó benzinnel. Indítás után nem pörög fel a motor, egyenetlenül jár, kihagy 1-2 henger. Műszeres diagnosztika következett, amiből arra következtettek, hogy egy vagy több benzin befecskendező ment tönkre. Egyet ki is cseréltek, az autó pár száz km-ig majdnem jó volt, de aztán megint jelentkezett az indítási probléma, az egyenetlen járás és kihagyás, valamint egy korábban nem tapasztalt jelenség, hogy a benzinfogyasztás drasztikusan megnőtt. Ezt pillanatnyi fogyasztás mérőn nagyon jól lehet látni is. Jelenleg itt tartunk és szidom magamat, hogy 2 évtizedes dízeles korszak után hagytam magam megfertőzni a benzin-gázzal. Örülnék, ha magyarázatot és persze megoldást találnál a leírt problémákra, azért is mert azt sejtem a szervizben arra hivatkoznak, hogy minden a legnagyobb rendben a gázszettel, csak nem jól üzemeltettem az autót.
Köszönettel


Üdv Hornet! (és a tisztelt publikum... :D)

Van valami fejlemény az általad leírt benzinrendszer-problémával kapcsolatban? Megoldódott esetleg? Azért kérdezem, mert ezt a hsz-t akár én is írhattam volna... pontosan ugyanezt tapasztalom/tapasztaltam én is. Az AC pumpát kiszereltem (még mielőtt olvastam volna ezt a fórumot) és ugyanaz történt nálam is: a gumiágy szétmállva, a szivattyú haldoklik... Ezek után tanácstalan vagyok, mert ezek szerint hiába szerelem be az új AC-t, a gond újra jelentkezik majd? Nem olcsó mulatság sűrűn AC-t cserélgetni, nem beszélve arról, hogy az ember jogosan várja el, hogy az adott rendszer jól működjön így is-úgy is!
Várom minden segítő szándékú fórumozó írásait, aki tippekkel, ill. konkrét megoldási javaslatokkal tudna szolgálni!!! :roll:
U.I.: az EGR nálam okés..."
aquila1900
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.11.16. 09:40

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Csabipici » 2011.11.19. 20:42

Tisztelt Gáz-Szakértő!

Érdeklődni szeretnék hogy érdemes-e átalakítani egy 2000-es évjáratú SEAT Leon 1.8T 20V turbó motoros autót.
Gyárilag 180Le (APP motorkódos), de van benne egy ROTH motorsport által készített chip tuning. Így kb. 200-210Le körül van. A turbónyomása max. kb 1.5bar-ig megy fel.
Át lehet-e ezt az autót alakítani LPG üzemre úgy, hogy rendesen működjön gázüzemen is?
Milyen gázrendszerrel lenne érdemes? (Ajánlottak olyat, hogy super reguktor és super injektor. ?)
Mennyibe kerülne?
Előfordulhat-e a turbós motor valamilyen károsodása a gázüzem miatt? (Megnövekedett kipufogógáz hőmérséghlet. Szelepek beégése, ilyesmi ?)
Normális városi használatban a fogyasztása 9-10 Liter körül van. Kb. mennyit fog fogyasztani gázüzemben?
Turbós motornál is érzékelhető a teljesítmény csökkenése?
Van-e esetleg tapasztalat ilyen, vagy ehez hasonló motorral szerelt autóval?

Válaszát előre is köszönöm: Csaba
Csabipici
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.11.11. 13:21

ElőzőKövetkező

Vissza: Szakértő válaszol

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron