Benzin-gáz szakértő

Ha nem sikerül máshol megoldást találni

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: kerandrew » 2011.11.28. 10:30

Tisztelt Gázszakértő!


Szeretnék megtudni egy-két dolgot a zavoli programról : pl.a mappában beállított együtthatók mit takarnak, és az értékek hogyan befolyásolják a gépkocsi fogyasztását.
Hogyan működteti a benzin ecu. a gáz ecu.-t, van-e visszacsatolás pl. opel zafiránál.

Van -e valamilyen leírás-oktató anyag- ahol részletesen megtudhatom a szoftver működését. Érdekel a dolog, saját részemre, gépészmérnök vagyok szeretem tudni hogy is működik amit használok. Kérem ha, van rá lehetőség segítsen.

címen értekezhetünk

üdv. Andrew
kerandrew
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.09.22. 11:14

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.11.29. 08:45

orobi írta:Üdvözlöm!

Milyen tapasztalata van a skoda octavia I 1,4 16v(75le) illetve 1,6(101le,102le), illetve seat leon/toledo 1,4 16v(75le) ill. 1,6(101le), 1,6 16v(105le) motorral szerelt változatokkal? Az összes motorváltozat alkalmas az LPG üzemre hosszú távon? Ha jól tudom ugyanazok a motorok dolgoznak mindkét típusban. Melyik motorváltozatot ajánlaná a gondtalan gázautózáshoz? :)

Köszönöm

orobi!
Ezekkel a mocikkal jöttek a "gyári" Skoda DUAL modellek (Fabia, Octavia).
A felső menüben az Értékelések fülre kattintva találhatsz SEAT, Skoda és VW modellekről leírásokat. Van aki közelíti, van aki átlépte a 100.000 km-t az általad említett motorok egyikével-másikával. Hiba nélkül!
Üdv!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Opelastra » 2011.12.29. 23:25

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem!
Már lassan 3 hónapja alakíttattam át az autómat LPG üzeműre (LOVATO rendszer) és sajnos a kezdetek óta több probléma is jelentkezett/jelentkezik. Az alany egy Opel Astra G 1998-as, 1.6-os 75 lovas központi befecskendezésű 8 szelepes motorral.
Már az átalakítás óta világít a motorcheck lámpa, amit a mai napig nem sikerült orvosolni. A hibakód olvasó AC pumpa feszültség problémát ír ki, ami gondolom a gázüzem természetes velejárója, mivel nincs bezin-befecskendezés.
Ami viszont ennél is nagyobb probléma, hogy részterhelésen több alkalommal rángat és nagyobb sebességnél (70 km/h felett) ha kinyomom a kuplungot, nem tudja megtartani az alapjáratot és lefullad. Hasonló a jelenség dugóban amikor araszolgatáskor gázadás nélkül indulok el... ilyenkor erősen berángat.

A beszerelést végző cégnél már 6 alkalommal voltam és minden esetben finomhangolással próbálkoztak, sajnos sikertelenül... Január elején viszem ismét, de már egyre kevesebb esélyt látok a probléma megoldására.
Nagyon megköszönném, ha valaki adna 1-2 tippet, hogy merre érdemes keresni a hiba okát, mert a fenti problémák nem csak kellemetlenek, hanem esetenként balesetveszélyesek is.

Ami még nekem feltűnt, hogy a fogyasztása az autónak 8-10 liter között van, amit én kicsit sokallok, mert 6 litert eszik benzinből hasonló útviszonyok mellett.

Köszönöm előre is a válaszokat!!!

Üdv: Ádám
Opelastra
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.12.29. 23:02

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: gabor.samoly » 2011.12.30. 00:07

Üdv mindenkinek!
Jó tanácsot ezzel kapcsolatban sajnos nem tudok adni, csak megosztom, hogy a fenti problémák nekem is jelentkeznek, hála isten csak nagyon ritkán. 2003 1.8 mondeo, kb 2000 km-t mentem vele. Zavoli rendszer.
Amikor sokat megyek magas fordulaton, és utána egy darabig motorfékkel lassulok (tipikusan pl autópálya lehajtó), ha benyomom a kuplungot, egyszerűen nagyon gyorsan visszaesik a fordulat és leáll. A lehajtón annyira nem humoros, mert kanyarodni szervó nélkül, és fékezni a fékrásegítő nélkül nem kellemes.
Emellett újabban ha alacsony fordulatnál odalépek, néha rángat, és olykor durran is, ami nagyon nem tetszik, én is vissza fogom vinni. Esetleg van másoknak hasonló tapasztalat? Mi lehet ilyenkor a probléma? Az első 1000 km-en semmi gondom nem volt...
gabor.samoly
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.11.09. 06:48

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Tamás » 2011.12.31. 08:14

gabor.samoly írta:Üdv mindenkinek!
Jó tanácsot ezzel kapcsolatban sajnos nem tudok adni, csak megosztom, hogy a fenti problémák nekem is jelentkeznek, hála isten csak nagyon ritkán. 2003 1.8 mondeo, kb 2000 km-t mentem vele. Zavoli rendszer.
Amikor sokat megyek magas fordulaton, és utána egy darabig motorfékkel lassulok (tipikusan pl autópálya lehajtó), ha benyomom a kuplungot, egyszerűen nagyon gyorsan visszaesik a fordulat és leáll. A lehajtón annyira nem humoros, mert kanyarodni szervó nélkül, és fékezni a fékrásegítő nélkül nem kellemes.
Emellett újabban ha alacsony fordulatnál odalépek, néha rángat, és olykor durran is, ami nagyon nem tetszik, én is vissza fogom vinni. Esetleg van másoknak hasonló tapasztalat? Mi lehet ilyenkor a probléma? Az első 1000 km-en semmi gondom nem volt...

Üdvözlöm!
Az említett autónál két probléma is van az egyik a beszerelő cég hibája amikor motorfék után leáll az autó, valószínű rossz helyre van fúrva a vákuum, vagy rossz helyzetben áll a reduktor, ilyenkor motorféknél felmegy a nyomás, mivel az injektorok záva vannak, majd mire kinyitna az injektor kb 1000-1200-as fordulatnál a nagy nyomás miatt lefullasztja a motort.
A másik problémánál 99% hogy gyújtásprobléma van. Cserélni kell vagy a gyújtógyertyákat, vagy a kábeleket, vagy a trafókat.
Tamás
Tamás
 
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.07.05. 17:24

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: vj 2011 » 2012.01.03. 10:47

Tisztelt szakértőnk!

Elolvasva a kérdéseket és a válaszokat, jól értem-e,hogy igazán a gyertyahézagnak 0,7-nek ajánlott lenni LPG-és üzemnél. Nekem 1,4 Chevrolet Lacetti-m van és 27000 km-t mente eddig észrevétel nélkül. Most kell majd mennem kötelező LPG szervizre, ezért kérdezem és amiatt, hogy szerintem kicsit sokat fogyaszt, de ez benzinre is igaz volt ( átl. 8,2 l/100 benzin; átl. 9,8 l/100 LPG ).
A választ előre is köszönöm.
vj 2011
vj 2011
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.06.30. 11:05

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.01.03. 11:49

vj 2011 írta:Tisztelt szakértőnk!

Elolvasva a kérdéseket és a válaszokat, jól értem-e,hogy igazán a gyertyahézagnak 0,7-nek ajánlott lenni LPG-és üzemnél. Nekem 1,4 Chevrolet Lacetti-m van és 27000 km-t mente eddig észrevétel nélkül. Most kell majd mennem kötelező LPG szervizre, ezért kérdezem és amiatt, hogy szerintem kicsit sokat fogyaszt, de ez benzinre is igaz volt ( átl. 8,2 l/100 benzin; átl. 9,8 l/100 LPG ).
A választ előre is köszönöm.
vj 2011


Kedves vj 2011!

A benzin üzemnél használatos gyertyahézagokhoz képest LPG üzemben néhány mm-rel kisebb alkalmazandó. A 0,7 mm-es érték egyáltalán nem kőbe vésett.

Ami a fogyasztást illeti, teljesen tökéletes a gázos érték. A benzines érték + 20%, nem mondható túlzottnak!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: tusi » 2012.01.17. 19:31

Tisztelt Gázszakértő!

Ford focus c-max 1.6 100 LE 2006-os gázosítását (lpg) tervezem ,kérem írd meg van e tipussal tapasztalatod,egyáltalán lehetséges e az átalakítás !

üdv. Tüsi
tusi
 
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.10.16. 21:51

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: ferenc72 » 2012.01.18. 00:38

Szia
Most szerelték be a gázt SX4-es autómba. Stag-4 es rendszer. Szerinted milyen fogyasztást várhatok el? Az elsö adatok elég magasak 10l. Ezt azért is sokallom mert a Swif 1,6 sedanom 7,0-7,5l fogyaszt úgy hogy elléggé hajtom. 185000km mentem vele gázzal, még nem volt hozzányulva. Egyenlőre annyit mondtak, hogy menjek még vele és kb 1200-1500km után menjek vissza egy finom beállításra. Jelenleg a hibajelző lámpám is világít valószínű (szerintem) a nem megfelelő keverékképzés miatt. Amúgy 13 éve járok gázzal Soha nem bántam meg az átalakítttatást. Remélem a kezdeti gondok után ez a gép is össze fog állni,
ferenc72
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.01.10. 13:05

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.01.18. 10:55

tusi írta:Tisztelt Gázszakértő!

Ford focus c-max 1.6 100 LE 2006-os gázosítását (lpg) tervezem ,kérem írd meg van e tipussal tapasztalatod,egyáltalán lehetséges e az átalakítás !

üdv. Tüsi


Kedves Tusi!
Minden további nélkül átalakítható az autó!
Már csak műhely kiválasztása van vissza... :-)
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.01.18. 11:02

ferenc72 írta:Szia
Most szerelték be a gázt SX4-es autómba. Stag-4 es rendszer. Szerinted milyen fogyasztást várhatok el? Az elsö adatok elég magasak 10l. Ezt azért is sokallom mert a Swif 1,6 sedanom 7,0-7,5l fogyaszt úgy hogy elléggé hajtom. 185000km mentem vele gázzal, még nem volt hozzányulva. Egyenlőre annyit mondtak, hogy menjek még vele és kb 1200-1500km után menjek vissza egy finom beállításra. Jelenleg a hibajelző lámpám is világít valószínű (szerintem) a nem megfelelő keverékképzés miatt. Amúgy 13 éve járok gázzal Soha nem bántam meg az átalakítttatást. Remélem a kezdeti gondok után ez a gép is össze fog állni,


Szia!

Mindig az adott jármű korábbi benzin fogyasztása szolgálhat alapul a gázfogyasztás minősítésére.
Általában 15-25%-os többletfogyasztás adódig gázos használat alkalmával, de mivel 13 éve jársz gázzal, gondolom láttál már karón varjút... Szóval, ahogyan a műhely azt kérte, tedd meg. 1500 km után menj vissza hozzájuk finomhangolásra.
Fogyasztást pedig ne egy etap, hanem több alapján számolj, tudod, 1 mérés nem mérés, ...

Az 1.6-os SWIFT-ről szívesen olvasnánk egy korrekt kis értékelést (Értékelés menü). ;)
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: ferenc72 » 2012.01.19. 00:58

Azért bízok benne, hogy az a 15-25%-ék bemegy 10% alá. Nem tudom mi a véleményed a STAG-4 rendszerről, én még nem nagyon hallottam róla. Szóval ne kertelj ha esetleg nem jó. A Swiftben BRC reduktor van, az nagyon tuti. 185000 ment, még nem volt felújítva, gond sincs vele.
ferenc72
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.01.10. 13:05

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: ferenc72 » 2012.01.19. 01:13

Bocs, és még egy kérdés.
Mi a véleményed a felső olajzó rendszerről??? Mindenki mást mond. Volt olyan szerelő (gázos) aki egyszerű "lehúzásnak" tartja. Inkább a gykoribb szelephézag ellnőrzést javasolták. Ennél viszont az a gáz, hogy beszéltem a környék két suzuki márkaszervizévél, azt mondták ők soha nem cseréltek lapkát a szelepeknél, sőt nincs is nekik.
ferenc72
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.01.10. 13:05

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.01.19. 09:16

ferenc72 írta:Bocs, és még egy kérdés.
Mi a véleményed a felső olajzó rendszerről??? Mindenki mást mond. Volt olyan szerelő (gázos) aki egyszerű "lehúzásnak" tartja. Inkább a gykoribb szelephézag ellnőrzést javasolták. Ennél viszont az a gáz, hogy beszéltem a környék két suzuki márkaszervizévél, azt mondták ők soha nem cseréltek lapkát a szelepeknél, sőt nincs is nekik.


1.) A STAG-4-el semmi gond, abszolút ismert márka, és jó dolgokat gyárt(at). A BRC viszont az egyik legjobb márka (minőség), ám az ára is magas.

2.) A felső olajozó rendszerről nincs egységes vélemény Mo.-on, vagy ha igen, akkor jól titkolják a műhelyek. A működésre gyakorolt jótékony hatás igazolásához olyan -- nagy számú -- tapasztalatokra lenne szükség, amiről én nem tudok. Azonos motorokra épített, azonos gázszettek, azonos működési körülmények már jó eséllyel adnának információt egy ilyen adalék működéséről.
Jelen weboldalon elérhető gázautó-értékelések majdan szolgálhatnak alapul mindenféle konzekvencia levonására, ám egyelőre még viszonylag kis számban értékeltek a felhasználók. Az eddig elkészített értékelésekben nem emlékszem, hogy lenne említés felső olajozó használatáról.

3.) A kipufogó-szelepek hézagainak ellenőrzésére a Suzukik esetében tényleg oda kell figyelni. Ökölszabály, hogy kb. 10.000 km-enként ildomos megnézetni. Főleg igaz ez a beszerelés utáni első 10.000 km-re. Aztán olvastam már olyat is, hogy 20-30.000 km-enként nézetik Suzuki tulajok, és nem nagyon kell hozzányúlni... Az, hogy egy műhelyben nincs lapka, semmit sem jelent, majd rendelnek, ha szükséges, és cserélnek, ha itt az ideje...

Üdv!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: András1980 » 2012.01.21. 12:02

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Gázszett beszereltetésén gondolkozom, de tartok tőle, hogy az autó motorjára káros lenne. (Opel Astra H, 1.6 benzin z16xer).

Összevissza olvasni mindenfélét, hogy megégnek a szelepek, mert túl lágyak és nem bírják hosszútávon a gázüzemet. De talán elkerülhető ez, ha egy kiegészítő felsőkenő rendszert szerelnek be a gázszett mellé.
Igaz-e? Kell ez, mert valóban lehetnek gondok?
Kérem, írjon vki, akinek van már tapasztalata erről a motorról.

És még egy kérdés, hogy ha biztonsággal átalakítható az autó, akkor melyik rendszer a legalkalmasabb hozzá (LandiRenzo, Zavoli, ACStag. stb...)? Vagy ez olyan kérdés, hogy melyik autó jobb VW, Opel vagy Ford?

Köszönöm a válaszokat!
András1980
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.01.21. 12:00

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Paszuly » 2012.01.21. 21:04

Szia
Nem vagyok szakértő, egy Opel combo 1,6 CNG (Z16 YNG) van az Opel gyárilag fejlesztette ezt a motort, gondolom takarékosságból nem sok a különbség a kettő motor között igy ha ajánlhatom akkor jó lesz gázosra is.
üdv
Paszuly
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.01.07. 15:31

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: admin » 2012.01.24. 06:08

András1980 írta:Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Gázszett beszereltetésén gondolkozom, de tartok tőle, hogy az autó motorjára káros lenne. (Opel Astra H, 1.6 benzin z16xer).

Összevissza olvasni mindenfélét, hogy megégnek a szelepek, mert túl lágyak és nem bírják hosszútávon a gázüzemet. De talán elkerülhető ez, ha egy kiegészítő felsőkenő rendszert szerelnek be a gázszett mellé.
Igaz-e? Kell ez, mert valóban lehetnek gondok?
Kérem, írjon vki, akinek van már tapasztalata erről a motorról.

És még egy kérdés, hogy ha biztonsággal átalakítható az autó, akkor melyik rendszer a legalkalmasabb hozzá (LandiRenzo, Zavoli, ACStag. stb...)? Vagy ez olyan kérdés, hogy melyik autó jobb VW, Opel vagy Ford?

Köszönöm a válaszokat!


Szia, sok-sok ilyen típus fut gázzal. A taxisok is használnak H-s Astrákat, Pécsett is nem egyet látni. Múlt hét pénteken jártam Bp-en, ahol az átmenő forgalmat figyelve, 20 perc alatt 3 db H-s Astrában is láttam LPG-t.

Írhatnám, hogy bátraké a szerencse, de a szerencsének nem sok köze van a dologhoz... ;)

Küldtem egy e-mailt is, nézd majd meg!
Avatar
admin
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 47
Csatlakozott: 2011.05.09. 08:45

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: András1980 » 2012.01.25. 10:51

Köszönöm a cikket, megnyugtató.

Ha van vkinek Astra H (z16xer) tapasztalata, írjon legyen szíves. A fenteik nagyon érdekelnének. Köszönöm
András1980
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.01.21. 12:00

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Subi » 2012.01.26. 18:12

Tisztelt Szakértő!

1998-as évjáratú Renault Twingo-m gázüzeműre való átalakíttatásán gondolkodom.
Érdeklődnék, hogy esetleg valami jó vagy rossz tapasztalatuk van e Twingo-k átalakításánál?
Több helyről kértem ajánlatokat, 200-260 ezer ft közötti ajánlatokat kaptam, az alábbi rendszerekre: Landirenzo Super ECO és Omegas Evo valamint AC Stag 4 Plus rendszerekre.
Ön melyik rendszert ajánlaná? Esetleg tapasztalat?

Szíves segítségüket előre is köszönöm.
Subi
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.01.26. 18:01

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: ri.c » 2012.01.27. 16:19

admin írta:
András1980 írta:Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Gázszett beszereltetésén gondolkozom, de tartok tőle, hogy az autó motorjára káros lenne. (Opel Astra H, 1.6 benzin z16xer).

Összevissza olvasni mindenfélét, hogy megégnek a szelepek, mert túl lágyak és nem bírják hosszútávon a gázüzemet. De talán elkerülhető ez, ha egy kiegészítő felsőkenő rendszert szerelnek be a gázszett mellé.
Igaz-e? Kell ez, mert valóban lehetnek gondok?
Kérem, írjon vki, akinek van már tapasztalata erről a motorról.

És még egy kérdés, hogy ha biztonsággal átalakítható az autó, akkor melyik rendszer a legalkalmasabb hozzá (LandiRenzo, Zavoli, ACStag. stb...)? Vagy ez olyan kérdés, hogy melyik autó jobb VW, Opel vagy Ford?

Köszönöm a válaszokat!


Szia, sok-sok ilyen típus fut gázzal. A taxisok is használnak H-s Astrákat, Pécsett is nem egyet látni. Múlt hét pénteken jártam Bp-en, ahol az átmenő forgalmat figyelve, 20 perc alatt 3 db H-s Astrában is láttam LPG-t.

Írhatnám, hogy bátraké a szerencse, de a szerencsének nem sok köze van a dologhoz... ;)

Küldtem egy e-mailt is, nézd majd meg!



Helló!

Engem is érdekelne még egy fajta szakvélemény a felsőkenéssel kapcsolatban a h astrához, ugyanis eddig két szervízt kétfélét mondott... és mindegyik elég megyőző volt.
köszönöm
ri.c
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.12.27. 22:20

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Bencur01 » 2012.01.30. 16:50

Kedves szakértők!

Segítségre lenne szükségem.
Találtam egy az autómhoz való gázszettet bontva, eléggé kedvező áron. Nem merem megvenni addig, amíg nincs róla vélemény, illetve amíg nem találok hozzá beszerelő műhelyt.
A szett egy Setaltes márkájú, lengyel, vagy litván gyártmányú lpg, ami az én V6-os Galaxymba jó. Ilyenből lett kibontva. Hengerenkénti befecskendezésű rendszer, ha minden igaz, akkor 2009-es...
A pótkerék tartályt a kocsi alá szeretném szereltetni.

Kérdés, hogy vki találkozott e ilyen márkával, van e vmi véleménye róla, illetve tud e segíteni abban, hogy hol tudnám beszereltetni!
Mindenféle megoldás érdekelne!

Üdv!

Balázs
Bencur01
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.01.30. 16:43

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.02.01. 13:39

Bencur01 írta:Kedves szakértők!

Segítségre lenne szükségem.
Találtam egy az autómhoz való gázszettet bontva, eléggé kedvező áron. Nem merem megvenni addig, amíg nincs róla vélemény, illetve amíg nem találok hozzá beszerelő műhelyt.
A szett egy Setaltes márkájú, lengyel, vagy litván gyártmányú lpg, ami az én V6-os Galaxymba jó. Ilyenből lett kibontva. Hengerenkénti befecskendezésű rendszer, ha minden igaz, akkor 2009-es...
A pótkerék tartályt a kocsi alá szeretném szereltetni.

Kérdés, hogy vki találkozott e ilyen márkával, van e vmi véleménye róla, illetve tud e segíteni abban, hogy hol tudnám beszereltetni!
Mindenféle megoldás érdekelne!

Üdv!

Balázs

Kedves Balázs!

A fenti témát végül Privát úton megbeszéltük. A lényeget azonban beemelem ide is: ha rendelkezésre áll adatkábel + szoftver, könnyűszerrel beépíthető és beállítható a szett.
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.02.01. 13:42

Subi írta:Tisztelt Szakértő!

1998-as évjáratú Renault Twingo-m gázüzeműre való átalakíttatásán gondolkodom.
Érdeklődnék, hogy esetleg valami jó vagy rossz tapasztalatuk van e Twingo-k átalakításánál?
Több helyről kértem ajánlatokat, 200-260 ezer ft közötti ajánlatokat kaptam, az alábbi rendszerekre: Landirenzo Super ECO és Omegas Evo valamint AC Stag 4 Plus rendszerekre.
Ön melyik rendszert ajánlaná? Esetleg tapasztalat?

Szíves segítségüket előre is köszönöm.


Kedves Subi!
Az említett típus átalakítható, ráadásul a felsorolt gázszettek mindegyike megfelel a célra — elég sokat szerelnek a szettekből.
Üdv!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: lnagy » 2012.02.04. 19:28

Tisztelt Szakértő!

Zavoli, hengerenkénti befecskendezésű gázos autóm van. Érdeklődni szeretnék, hogy ha ilyen hidegben az autóm, nehezen indul benzinről, akkor esetleg megpróbálhatom gázról direktbe indítani? Lesz-e valamilyen károsodás a motornak, vagy maga a gázrendszernek (reduktor, injektor).
Igazándiből van tapasztalom e téren. Régen egy Suzukin a -25 fokban benzinről egyáltalán nem akart beindul, ekkor csak átkapcsoltuk gázra és pöcre indult, de ettől függetlenül tartok egy kicsit tőle, ezért fordulnék most Önhöz.


Köszönöm előre is a válaszát!
lnagy
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.07.05. 07:28

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: kovacsa79 » 2012.02.05. 16:34

Tisztelt Szakértő!

Azzal a kérdéssel FORDulok Önhöz, hogy van egy 2004-es 1.8-as ( 110 LE ) Ford Mondeom. Megfogalmazódott bennem az elhatározás, hogy átalakíttatom LPG üzemüre, azonban sajnos több oldalon azt olvasom, hogy a típusba ( 1998-tól ) nem ajánlatos a gáz beszerelése különböző okok miatt. Kérdezném, hogy mi a tipussal kapcsolatos tapasztalata, illetve ha valóban nem ajánlják, akkor pontosan melyik motorhoz, mert tudtommal az 1.8-as 98-óta is igen sokat változott. Kérdezném továbbá, hogy mi a véleménye a LOVATO EASY Fast rendszerről, mivel az egyik beszerelő helyen ezt javasolták a kocsiba. Válaszát előre is köszönöm.
kovacsa79
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.02.05. 14:35

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Subi » 2012.03.07. 19:53

Tisztelt Szakértő!

Opel Astra G 1.6 típusú, benzines autó vásárlásán gondolkodom.
Kérdésem az lenne, hogy a 2002-2005 közötti évjáratok a motor károsodása nélkül, biztonságosan üzemelhetnek e LPG-vel?
Ezek a típusok Ecotec motorral vannak szerelve, 2005-től Twinportosokkal. Többen mondták nekem hogy nem érdemes az Ecotec-es motorokat átalakíttatni gázosra, mert tönkremennek.
MIelőtt beleugranék ilyen típus vásárlásába, szeretném kikérni az Önök véleményét, mert mindenképp szeretném LPG-re átalakíttatni.
Valamint az alábbi táblázatot találtam, amiben az átalakításra nem javasolt autótípusok vannak feltüntetve, ebben a 2005-től gyártott 1.6-os típusokhoz nem ajánlják: http://autogaz.stipistop.com/2010/06/28/ne-rakj-bele-lpg-autogaz-rendszert/
Mi az Önök váleménye?

Hálás köszönettel: Gergő
Subi
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.01.26. 18:01

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.03.08. 09:50

Kedves Gergő!
A lista, amit behivatkozott, számos esetben cáfolat tárgya volt már eddig is.
A legegyszerűbb, ha megkérdezzük az ilyen motorral szerelt autó tulajdonosait.
Én küldtem pár e-mailt, de aki olvassa sorainkat, nyugodtan írhat választ!
Amint kapok válaszokat, már közlöm is!
Szép napot!

Íme egy válasz (értékelés formájában):
http://gazzalmegyek.hu/index.php?op ... &Itemid=64
Egy újabb (ugyancsak értékelésként):
http://gazzalmegyek.hu/index.php?op ... &Itemid=64
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: kónya73 » 2012.03.18. 22:40

Tisztelt szakértő!

2002-es Peugeot 1,6 16v. 2006-os beszerelés landi renzo omegas /matrix/130.000 ezer gázüzem,eddig nyomástartó szelep csere volt csak a hiba listán, Pécs gázautónál cserélték.ezeket csak az előélet miatt írtam le.a hiba a következő: benzinről átkapcsol gázra,de az autó nem megy lefullad, hiba üzenet nincs, a kezelő nem sípol,gáz led nem villog, normál üzemet mutat mintha gázzal menne.a probléma az hogy néha megjavul. és akkor tökéletesen működik,de valami a matrixnál lehet, mert ha megütögettem kopogtatom akkor megjavul egy darabig.ön szerint így látatlanban mi lehet a hiba forrása? tudok esetleg kezdeni vele valamit házilag?

köszönöm megtisztelő válaszát!
kónya73
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.03.18. 22:14

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: biznisz74 » 2012.03.20. 18:45

Tisztelt szakértő.
Olyan kérdésem lenne,hogy most gázosítottam peugeot307-est,nem fogy belőle a benzin,de az óra mégis azt mutatja.
Van erre valami orvoslat?
biznisz74
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.01.19. 16:40

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: pavlovkutyaja » 2012.03.25. 19:54

Tisztelt Szakértők!

A véleményüket szeretném kérni! Egy 2003-as évjáratú Opel Astra G-t1.4-et (motorkód: motorkód: z14xe) szeretnék gázüzemre alakíttatni. Több árajánlatot is kaptam, két ajánlatban merült fel a felsőkenő (FlashLube) beszerelése, a többi szerelő nem is tett róla említést.

Erről a fesőkenő rendszerről szeretnék többet megtudni, mivel igen megoszlanak róla a vélemények. Vannak szerelők akik nélkülözhetetlennek tartják, van aki csak ajánlja, van aki meg sem említette, van aki egyenesen a homeopátiás szerekkel egy kategóriának tarja.

A felmerült kérdéseim:
- Hogyan működnek ezek a kenő rendszerek? Mit kennek pontosan. Tényleg védik ezek a rendszerek a motort gázüzemben? Ha jól tudom csak a szívó oldali szelepeket kenik és hűtik, mivel a gáz nem képes kenni, mint a benzin. Ha pontosan érti az ember, hogyan működik, akkor egyszerűbb a döntés a beszerelésről.
- Létezik mechanikus és elektronikus verzió is belőle, igen komoly árkülönbséggel (~25˙000 Ft és ~50˙000 Ft). Mi a különbség e kettő között, mi indokolja ezt az árkülönbséget? Ha a beszerelés mellett dönt az ember megéri a drágább rendszer beszerelése?

üdvözlettel
pavlovkutyaja
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2012.03.21. 18:00
Tartózkodási hely: Körmend

ElőzőKövetkező

Vissza: Szakértő válaszol

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron