Benzin-gáz (LPG) fórum

Benzin-gáz (LPG, CNG) és dízel-gáz (DG)

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Tamás » 2011.11.22. 06:34

Üdv Hornet!

Nekem nem Skodám van és nem is új autó (lassan 20 éves), de ezen kívül szinte minden egyezik az általad leírtakkal. Várom a folytatást, mert én még előtte vagyok a probléma megoldásának. A köv. lépés az elkerülhetetlen AC csere, aztán meglátjuk... Máshol is körbekérdezem a hozzáértő emberkéket, hátha az egyik szakértő megmondja a valódi okokat. Máshol azt a választ kaptam én is, hogy nagy valószínűséggel valóban a benzines ECU "elhülyülése" az okozója az egésznek. Csak még azt nem tudom, erre mi a megoldás??? Beállítások, stb. - esetleg jó lesz, majd tartós gázos használat után minden kezdődik elölről?????? :roll::cry::cry:

Tehát ha jól értem akkor huzamosabb benzinezés után megszűnik ez a hidegindítási probléma? Melegindítással nincs semmi gond?
Tamás
 
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.07.05. 17:24

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: aquila1900 » 2011.11.22. 07:49

Tehát ha jól értem akkor huzamosabb benzinezés után megszűnik ez a hidegindítási probléma? Melegindítással nincs semmi gond?


Gondolom, ez nekem szól... :D
Huzamosabb benzinezést nem tudom kipróbálni, mert annyira használhatatlan, kiszámíthatatlan benzinnel, hogy az már balesetveszélyes szitukat okozhatna... :cry:
Melegindításnál maga az indítás szinte gond nélkül megy mindig, de utána kezd el rángatni - főleg 1-2-3-ban. Ez nekem tipikus AC gubancnak tűnik, de akkor leszek okosabb, ha megjön végre a csereAC, ill. lesz időm kicserélni... Ha ezek után is marad a gond, akkor tényleg nem tudom, mitévő legyek!
aquila1900
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.11.16. 09:40

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Ati » 2011.11.22. 14:01

Tamás írta:Skodám van és nem is új autó (lassan 20 éves), de ezen kívül szinte minden egyezik az általad leírtakkal. Máshol azt a választ kaptam én is, hogy nagy valószínűséggel valóban a benzines ECU "elhülyülése" az okozója az egésznek.Tehát ha jól értem akkor huzamosabb benzinezés után megszűnik ez a hidegindítási probléma? Melegindítással nincs semmi gond?


A 20 éves skodában van lambda szondás szabályozott keverék képzés ? Mert ha nincs akkor nem tud "elhülyülni " a benzines ECU.

Egyébként a benzin ECU elhangolódást korrigálhatja a hosszabb benzines autózás. Vagy hozzáértők szerint néhány órás "áramszünet " az ECU-nak (lekötöd az aksit ) és alaphelyzetre áll.
Ati
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.11.16. 20:53

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: aquila1900 » 2011.11.22. 14:32

Ati írta:
Tamás írta:Skodám van és nem is új autó (lassan 20 éves), de ezen kívül szinte minden egyezik az általad leírtakkal. Máshol azt a választ kaptam én is, hogy nagy valószínűséggel valóban a benzines ECU "elhülyülése" az okozója az egésznek.Tehát ha jól értem akkor huzamosabb benzinezés után megszűnik ez a hidegindítási probléma? Melegindítással nincs semmi gond?


A 20 éves skodában van lambda szondás szabályozott keverék képzés ? Mert ha nincs akkor nem tud "elhülyülni " a benzines ECU.

Egyébként a benzin ECU elhangolódást korrigálhatja a hosszabb benzines autózás. Vagy hozzáértők szerint néhány órás "áramszünet " az ECU-nak (lekötöd az aksit ) és alaphelyzetre áll.


Tőlem idézett szöveg elejéről lemaradt a "Nekem nem...", így van lambda szonda is...
Ezt az áramszünet-dolgot ki fogom próbálni. Kösz a tippet!
aquila1900
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.11.16. 09:40

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: inkjet » 2011.11.23. 12:23

Tisztelt Fórumozók!

Segítségeteket szeretném kérni gázosítással kapcsolatban.

Három ajánlatot kaptam, ezekről kérnék véleményt, mivel nem volt még gázos autóm.

Az autó 2008-as Skoda fabia 1.4.

Az ajánlatok:

1:DT Gas típusú rendszerrel, szintjelzővel, 2 év garanciával, 43 literes pótkeréktartállyal és üzemanyag töltőhöz helyezett csonkkal: 195000 Ft

2:Zavoli típusú rendszerrel, szintjelzővel, 1 év garanciával, 43 literes pótkeréktartállyal és üzemanyag töltőhöz helyezett csonkkal: 200000 Ft

3:Landirenzo tipusú rendszerrel, szintjelzővel, , 43 literes pótkeréktartállyal és üzemanyag töltőhöz helyezett csonkkal: 212000 Ft


Várom a véleményeket és ellenvéleményeket is.

köszi.
inkjet
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.11.21. 20:42

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: VVTLI » 2011.11.23. 19:40

A dété gáz egy rakat szar és buta is és egy lengyel gányolmány. A zavoli a legbóvlibb olasz lom. Nem szabad spórolni 17 eFT-on. Tehát csakis Landi.
VVTLI
 
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.08.29. 20:02

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Csanak » 2011.11.26. 19:28

VVTLI írta:A dété gáz egy rakat szar és buta is és egy lengyel gányolmány. A zavoli a legbóvlibb olasz lom. Nem szabad spórolni 17 eFT-on. Tehát csakis Landi.

Hát ezzel feltétlenül nem értek 1-et! A 3 renszer közül a landi a tutibb de hosszútávon ehhez a legdrágább a pótalkatrész.Ráadásul még pontatlan is a szintjelzője és semmivel nem megy el az injektorjai többet mint a Valteké....Tehát a STAG a jó lpg-re BRC pedig a cng-hez ez a véleményem.
Avatar
Csanak
 
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.06.30. 20:34

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: sahar » 2011.12.07. 07:49

Tisztelt szakértő Úr ! Nekem egy E-420-as 1978-as évjáratú V-8 as mercedes gépkocsim van már úgy vásároltam hogy bele volt épitve a gázüzem is, a tipusa Lovato., Eddig semmi probléma nem volt vele de már két hete ha meleg motornál is átkapcsolom a gázüzemre nincs alapjárata a motornak, mi lehet a hiba? Folyamatos haladással működik rendesen. Várom válaszát ide vagy a cimre. Tisztelettel: jános
sahar
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.10.22. 16:03

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.12.13. 15:54

H-s Astrával kapcsolatosan van esetleg tapasztalat?
Köszi!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Krisi » 2011.12.14. 13:09

gery55 írta:nem rég olvastam, hogy LPG-s autóval is le lehet hajtani a mélygarázsba októbertől.
A cikk az itt van:
http://www.alternativenergia.hu/gazauto ... osan/39191

tehát mostantól bárhol-bármikor lehajthatok a mélygarázsba? És ha a mélygarázs bejáratánál ugyan úgy meg van az LPG üzemmel behajtani tilos tábla?
A cikk megemlíti, hogy csak a multiszeleppel felszerelt autókkal szabad a lehajtás (én ezt honnan tudom meg, hogy ilyen-e - januárban volt az átalakítás)

köszi


Sziasztok!

Gyakorlatilag ugyan ez lenne a kérdésem, hogy miből tudom megállapítani a multiszelep jelenlétét (5 éve van gáz az autóban azt hiszem Lovató rendszerrel) Nem nagyon értek ezekhez a rendszerekhez, ettől függetlenül parkolni szeretek :)
Krisi
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.12.14. 13:01

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Tipi » 2011.12.23. 08:36

Üdv mindenkinek!
1 hónapja vásároltam egy Suzuki Swift 1,3 GLX típusú autót Lovato rendszerrel.
Sajnos azóta a szerelőket járom, az autószerelők a gázoshoz küldenek, a gázos pedig vissza, hogy a gázzal minden rendben van.
A probléma a következő: Reggeli indításkor 1 henger valószínű nem megy, nincs alapjárat, csak, ha elkezd melegedni a motor, illetve kicsit szabálytalanul járt, az alapjárat melegen is ingadozott.
A gyújtás be lett állítva, a motor szépen járt, viszont menet közben ha nincs sebességben az autó néha leáll a motor (benzinnél, és gáznál is).
Másik szerelő nézte: A hengerekben 1-5-6-1 Bar volt a kompresszió. A szelephézagokat beállították. Az autót használtuk 200km -en keresztül, és kezd ismét előjönni a probléma.
Elvileg 62,2 L es a tartály, de 44L volt a max amit bele tudtam tankolni, kicsit érdekesnek tartom.
a napokban teletankoltam, 66km múlva ismét, és csupán 3,8L ment bele. Ekkor meglepődtem kicsit :P(igaz főúton, de akkoris...)

Köszönöm
Tipi
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.12.23. 08:17

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.12.23. 13:09

Tipi írta:Üdv mindenkinek!
1 hónapja vásároltam egy Suzuki Swift 1,3 GLX típusú autót Lovato rendszerrel.
Sajnos azóta a szerelőket járom, az autószerelők a gázoshoz küldenek, a gázos pedig vissza, hogy a gázzal minden rendben van.
A probléma a következő: Reggeli indításkor 1 henger valószínű nem megy, nincs alapjárat, csak, ha elkezd melegedni a motor, illetve kicsit szabálytalanul járt, az alapjárat melegen is ingadozott.
A gyújtás be lett állítva, a motor szépen járt, viszont menet közben ha nincs sebességben az autó néha leáll a motor (benzinnél, és gáznál is).
Másik szerelő nézte: A hengerekben 1-5-6-1 Bar volt a kompresszió. A szelephézagokat beállították. Az autót használtuk 200km -en keresztül, és kezd ismét előjönni a probléma.
Elvileg 62,2 L es a tartály, de 44L volt a max amit bele tudtam tankolni, kicsit érdekesnek tartom.
a napokban teletankoltam, 66km múlva ismét, és csupán 3,8L ment bele. Ekkor meglepődtem kicsit :P(igaz főúton, de akkoris...)

Köszönöm


Szia, nekem SEAT-nán nem teljesen u.ez, de hasonló problémám volt. Folytószelep és EGR-szelep tisztítás rendbe rakta a dolgokat!
A kompressziót hogyan kell érteni? Nekem, mikor mérték, így adták meg a végeredményt:
1. henger: 1:10,5
2. henger: 1:11
3.: 1:11
4.: 1:11
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Tipi » 2011.12.23. 17:36

Hy! Köszi a tippet, megnézetem!Ma beindítottam, és hibátlan volt az alapjárat, de aztán kezdődött a lefulladósdi.
A kompressziót úgy mérik, hogy kiveszik a gyertyákat, és egy olyan órát "tekernek bele", mint amivel a guminyomást is nézik. Ekkor kell indítózni, majd az órán leolvasni, hogy mekkora a nyomás odabent.

Köszi a tippet még egyszer!
Tipi
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.12.23. 08:17

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: motomi7412 » 2011.12.28. 19:46

Szevasztok (gázosok),tanácsot szeretnék kérni!Most vettem 1 TOYOTA COROLLA 1994évj. 1332cm3 16V 75LE hengerenkénti inj. autót.Bele szeretnék gázt,van-e tapasztalata v.kinek,milyen típust ajánlotok bele,kell-e felső kenési rendszer? :roll:
motomi7412
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.12.27. 09:49

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Ati » 2012.01.11. 12:27

Tipi írta:1 hónapja vásároltam egy Suzuki Swift 1,3 GLX típusú autót Lovato rendszerrel.

A probléma a következő: Reggeli indításkor 1 henger valószínű nem megy, nincs alapjárat, csak, ha elkezd melegedni a motor, illetve kicsit szabálytalanul járt, az alapjárat melegen is ingadozott.
A gyújtás be lett állítva, a motor szépen járt, viszont menet közben ha nincs sebességben az autó néha leáll a motor (benzinnél, és gáznál is).
Másik szerelő nézte: A hengerekben 1-5-6-1 Bar volt a kompresszió. A szelephézagokat beállították. Az autót használtuk 200km -en keresztül, és kezd ismét előjönni a probléma.


Szia !

Nekem akkor volt alapjárat ingadozás (csak benzinnel ) amikor már kicsit kitámasztott az egyik hengeren a kipufogó szelep vezérlés.
Ha még nem oldódott meg a gond, akkor én továbbra is a szelepre tippelek. A nagyon alacsony kopresszió arra utalt, hogy vagy sérült azon a két hengeren a gyűrű, kopott a motor vagy nagyon kitámasztott a szelep, valószínű a kipufogó. Ha csak a szelep kitámasztás volt a gond és sokat ment így, akkor a nyitott szelep miatt kokszosodott vagy elégett a szelep, így hiába volt a szelephézag állítás, már akkor sem tudott rendesen lezárni.

Szelephézag állítás után nem volt újabb mérés ? Az megmutatta volna, hogy valóban ez volt a gond és a hengerfej nem szorul még felújításra, vagy cserére.
Ati
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.11.16. 20:53

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: ferenc72 » 2012.01.11. 16:04

Sziasztok



Lenne egy pár kérdésem, remélem tudtok segíteni. Először is annyit hozzátennék, hogy 14-éve csak gázzal járok, van némi fogalmam róla.

Vettem egy Suzuki SX4-et, ebbe tetenék gázt.



#1: Felső olajzó rendszer kell-e bele, van-e értelme, vagy csak lehúzás? Több helyen érdeklődtem, nincs egységes vélemény.

#2: Szelephézag ellenőrzés, milyen gyakran, 10-20-30-40......stb ezernél? Itt is mindenki mást mond.

#3: BRC rendszer menne bele, vélemény? Jelenlegi autómban is az van (Suzuki 1.6 sedan) nagyon meg vagyok elégedve, eddig mentem vele 175000km, de nem volt még hozzányúlva. Kb 7-7,8 között fogyasz az autó, amiben jelenleg 245000km van. A fogyasztás azért ingadozó, mert rettenetesen "nagy talpam van"

#4: Most úgy tervezem, hogy Pilisvörosvárra viszem beszereltetni. Van-e valami tapasztalat az ottani műhellyel kapcsolatban?

#5: A mostani autómba 5-éve lett beszerelve a gáz. Akkor úgy működött, hogy annak a műhelynek volt rá sorozatengedélye, ott beütötték a forgalmiba, az okmányirodába csak be kellett jelenteni. Most meg majdnem minden helyen azt mondták, hogy vizsgáztatni kell az autót. Akkor most hogy van ez?



Előre is koszi a segítséget.

Jó ez a fórum, mert úgy látom értetek hozzá. Pár fórumba belenéztem, ott azzal kezdik: "ÁÁÁ a gáz az felrobban, meg tönkre is teszi az autót, ja, meg megse éri, mert rohadt sokat fogyaszt ám," Hát akkor kisbarátom benzinezz tovább....!!!
ferenc72
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.01.10. 13:05

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: tusi » 2012.01.11. 23:58

Sziasztok !

Ford focus c-max 1.6-ot gázosítanék (lpg) valakinek van tapasztalata a tipussal ?
Előre is köszönöm , amúgy a fórum 5-ös ( csillagos )
üdv. Tüsi
tusi
 
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.10.16. 21:51

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: LearJet » 2012.01.18. 19:25

Üdv!
Ma regisztráltam ide hozzátok.
Az autóm egy 2011-es Ford Focus 1.6. A gázrendszer Landirenzo Omegas Plus.
Az első 4 ezer km tapasztalatai nagyon jók, a fogyasztás átlagban 8-9 l között van.
Avatar
LearJet
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.01.18. 14:43

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: LearJet » 2012.01.18. 19:26

tusi írta:Sziasztok !

Ford focus c-max 1.6-ot gázosítanék (lpg) valakinek van tapasztalata a tipussal ?
Előre is köszönöm , amúgy a fórum 5-ös ( csillagos )
üdv. Tüsi

Hello!
Nekem ugyanezzel a motorral van Focus, szívesen válaszolok ha van kérdésed.
Avatar
LearJet
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.01.18. 14:43

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.01.19. 09:25

LearJet írta:Üdv!
Ma regisztráltam ide hozzátok.
Az autóm egy 2011-es Ford Focus 1.6. A gázrendszer Landirenzo Omegas Plus.
Az első 4 ezer km tapasztalatai nagyon jók, a fogyasztás átlagban 8-9 l között van.


Üdv LearJet, örülök, hogy benéztél! :-)
Remélem jön majd még Focusos! ;)

Tényleg nagyon hasznos dolgokat írtatok le a Focus Klub fórumán, ha nem gond, arra kérlek, h készíts "Értékelést", mert azt bárki bármikor megnézheti, nem kell a fórum-topicokban keresgélnie.

Köszi még egyszer, hogy regisztráltál!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: kissomjozsi » 2012.01.20. 21:57

Üdvözlök mindenkit!
A mai naptól "GÁZZAL MEGYEK" mivel beépítettek egy szerkentyűt.
Még nem tudom milyen lesz, de elmondások és elképzelésem szerint nem lesz rosszabb mint benzinnel autózni. Évi 30.000 et megyek (kb), egy 1,8 as Renault Lagunám van, viszonylag szerényen szürcsöl (7,7l/100km) a 10.000 km es átlaggal mérve). Napi munkába járásra és hétvégi "haza uzásra használom" a gépet. Már 11 éves és 240.000 km van benne eddig jóformán csak a kötelezőkre, a kopókra és benzinre költöttem rá, így most tisztán tudom nézni milyen lesz a gázzal történő autózást.
A régi "gázmotorosoktól" szívesen fogadnék tanácsokat javaslatokat.
Ígérem az élményeimet közre adom, esetleges biztatás - okulás ként.
Hát akkor Gázt neki!
üdv
kissomjozsi
kissomjozsi
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.01.20. 21:31

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: hic » 2012.01.22. 13:17

Sziasztok!

Nissan Primera WP12 1.8 (2003) autóm van, szeretnék bele gázt tenni, de van egy pár kérdésem, kíváncsi lennék a véleményetekre:

- több helyen olvastam, hogy a Primera motorok 1998 után "nem alkalmasak" gázüzemre. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy nagy az esélye a szelepülékek kopásának és a szelephézag csökkenésének. Milyen gyors ez a folyamat? Ha kb. 20.000 km-enként utánállítjuk a hézagot, akkor kézben tartható a dolog? A Flashlube és egyéb felsőkenő szettek mennyit segítenek ezen?
- másik kérdésem, hogy van-e valakinek tapasztalata az Autógáz Ász Kft.-vel (nagyon közel vannak hozzám), és esetleg tapasztalatok alapján a 4Gas / AC Stag / Zavoli rendszerek közül melyiket érdemes választani?

Köszönöm a válaszokat, előre is!
hic
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.01.10. 16:12

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: admin » 2012.01.31. 12:53

hic írta:Sziasztok!

Nissan Primera WP12 1.8 (2003) autóm van, szeretnék bele gázt tenni, de van egy pár kérdésem, kíváncsi lennék a véleményetekre:

- több helyen olvastam, hogy a Primera motorok 1998 után "nem alkalmasak" gázüzemre. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy nagy az esélye a szelepülékek kopásának és a szelephézag csökkenésének. Milyen gyors ez a folyamat? Ha kb. 20.000 km-enként utánállítjuk a hézagot, akkor kézben tartható a dolog? A Flashlube és egyéb felsőkenő szettek mennyit segítenek ezen?
- másik kérdésem, hogy van-e valakinek tapasztalata az Autógáz Ász Kft.-vel (nagyon közel vannak hozzám), és esetleg tapasztalatok alapján a 4Gas / AC Stag / Zavoli rendszerek közül melyiket érdemes választani?

Köszönöm a válaszokat, előre is!


Kedves hic!

Először is hadd kérdezzem, hol olvasható, hogy nem alkalmasak gázüzemre az említett motorok?
Szakértővel konzultálva átalakításra ajánlott a típus!

A kipufogó oldali szelephézagok ellenőrzése fontos, ezt kb. 15-20.000 km-enként ildomos megtenni. Egyébként egy ekkora motornál 10-12 Ft-os ü.anyag költség csökkenés várható km-enként. Ez azt jelenti, hogy a megtérülés viszonylag gyors lesz.
Az első ellenőrző szerviz (általában 20.000 km) alkalmat nyújt a szelepek állapotának vizsgálatára.

Az Autógáz Ász, igaz nem pont ezen a néven, de jó ideje foglalkozik gázautó átalakítással, így nincs mitől tartania.
Avatar
admin
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 47
Csatlakozott: 2011.05.09. 08:45

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: feta » 2012.01.31. 14:46

Tisztelt Szakértő!

VW Polo 6R 1.4 2009-es (CGG motorkód) autómat szeretném gázosítani.
Kaptam árajánlatot "Landirenzo Omega Plus beszerelésére".
Kérném véleményét.
Köszönettel: feta
feta
 
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2012.01.28. 12:09
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: admin » 2012.01.31. 15:26

feta írta:Tisztelt Szakértő!

VW Polo 6R 1.4 2009-es (CGG motorkód) autómat szeretném gázosítani.
Kaptam árajánlatot "Landirenzo Omega Plus beszerelésére".
Kérném véleményét.
Köszönettel: feta


Kedves feta!

Nem látom akadályát a gázosításnak.
Az említett szett megfelelő választásnak tűnik.
Avatar
admin
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 47
Csatlakozott: 2011.05.09. 08:45

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: tusi » 2012.02.03. 12:15

LearJet írta:
tusi írta:Sziasztok !

Ford focus c-max 1.6-ot gázosítanék (lpg) valakinek van tapasztalata a tipussal ?
Előre is köszönöm , amúgy a fórum 5-ös ( csillagos )
üdv. Tüsi

Hello!
Nekem ugyanezzel a motorral van Focus, szívesen válaszolok ha van kérdésed.

Üdv !

Az érdekelne,hogy szereltek e felsőkenőt a rendszeredhez mert hallottam azt is ,hogy a fordokhoz nem árt,meg azt is,hogy nem szükséges !Valamint,hogy hol és mennyiért alakítattad át a focust ?
Üdv Tüsi
tusi
 
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.10.16. 21:51

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: bounce007 » 2012.02.07. 00:11

Sziasztok!

Nekem egy 2003-as évjáratú Suzuki Ignisem van 142.000 km-nél kapott egy AC-STAG 300 Plus gázszettet + Flash Lube olajozót, továbbá BRISK LPG gyertyákat, jelenleg 156.100 km van a kocsiban Castrol 10w-40-es olajat használok.
Eddig nem tapasztaltam problémát, két napja viszont kölcsönadtam a kocsit édesapámnak aki azzal jött haza, hogy világít a sárga általam csak " hungaroring "-nak csúfolt motor visszajelző.... a könyv szerint ez a káros anyag kibocsátást szabályozó kütyü kínja miatt van. Kérdésem lenne, hogy lehet-e köze ennek a gázhoz, vagy csak már egy elfáradt katalizátorról van szó. Azt hallottam, hogy ezek a kocsik érzékenyebbek a gázra a VVT motor miatt. Nálam a gépsárkány rendben működött. Szerdán megy szerelőhöz szelephézag ellenőrzésre.

Továbbá érdekelne még, hogy van-e itt rajtam kívül valakinek gázos Ignise a tapasztalat csere céljából.
bounce007
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.02.06. 23:56

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Golfdva » 2012.02.10. 10:35

Szép napot!
Egy sima vákumos rendszernél ahol 2 torkú a karbi és kétutas a mennyiség szabályzó az egyes torokhoz kell jobban megnyitni a szabályzót?Vagy elég ha egy sima y-elágazásos központis szabályzóval van megoldva? :idea:
Elkezdett az 1,8 Golf.2. kissé sokat zabálni a 20 literrel már be is éri...most egy kicsit megjárattam benzinnel is és a gyertyák kormosak lettek kivéve az elaktroda csúcsát ott szép szürkék,de gondolom csak azért mert vissza váltottam gázra egy kicsit.
A vas csak akkor jár szépen ha a légszűrőt leszűkítettem elég radikálisan,és ha annak elé teszem a kezem egy pillanatra akkor kissé felpörög majd le is áll.
Kérem valaki aki még ezzel az őskövületi alap vákumos Lovato renszerrel is megérti magát lenne valami tippje?!

Köszöünöm,Gabrile
Golfdva
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.06.30. 12:19

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: hic » 2012.02.13. 16:09

admin írta:Kedves hic!

Először is hadd kérdezzem, hol olvasható, hogy nem alkalmasak gázüzemre az említett motorok?
Szakértővel konzultálva átalakításra ajánlott a típus!

A kipufogó oldali szelephézagok ellenőrzése fontos, ezt kb. 15-20.000 km-enként ildomos megtenni. Egyébként egy ekkora motornál 10-12 Ft-os ü.anyag költség csökkenés várható km-enként. Ez azt jelenti, hogy a megtérülés viszonylag gyors lesz.
Az első ellenőrző szerviz (általában 20.000 km) alkalmat nyújt a szelepek állapotának vizsgálatára.

Az Autógáz Ász, igaz nem pont ezen a néven, de jó ideje foglalkozik gázautó átalakítással, így nincs mitől tartania.


Köszönöm a választ!

Megcsináltattam az átalakítást, az Autógáz Ásznál korrektek voltak, ők sem értették ezt a "nem ajánlott" típuslistát. Sajnos mégis terjed a net-en.... 4Gas szett ment bele, ez viszonylag új, a Stag mérnökei tervezték, kompakt rendszer, csak max. 4 hengerig (de ez nyilván elég). A tartály 54literes toroid, a pótkerék helyén, a töltőcsonk diszkréten a töltőajtó alatt.

Az autóval még csak kb. 1000 km-t mentem, menetteljesítményekben semmi komoly változást nem érzek, és a gázfogyasztással is meg vagyok elégedve (11 l körül van, majd figyelem hosszabb távon is).

Szelepeket renszeresen ellenőriztetem majd, annál is inkább, mivel korongos állítású, tehát nem állítódik után a hézag. Lelkiismeretem megnyugtatására elektronikus Flashlube felsőkenő rendszert is beépítettem.

Egy problémám viszont van - gázüzemben, vezetési stílustól függően (kb. laza 80-as tartott tempónál, minimális gázadással) előfordul, hogy kigyújtja a check-lámpát, mert szegénynek érzi a keveréket. Benzinnel természetesen nincs gond, és 2-3 nap múlva el is alszik a lámpa, tehát csak pillanatnyi hibáról van szó (azért be is tárolja). Van OBD interfészem, tehát ki tudom szedegetni, de nyilván nem ez a cél.

Laikusként azt gondolnám, hogy az adott tartományban a befecskendezett gáz mennyiségét meg kellene növelni. Sajnos az Autógáz Ásznál egyelőre annyit csináltak, hogy törölték az ECU tanulási memóriáját, és benzinnel kellett mennem egy kört, hogy bekalibrálja a benzines módot, aztán újrataníttatták a gáz rendszert automatikus módban. Az eredmény ugyanaz lett: érzetre minden jó, mégis másnap már kigyulladt a check-lámpa. Egyelőre visszaviszem megint, talán belenyúlnak manuálisan... Az a baj, hogy elég új még nekik a 4Gas, nem túl otthonosan kezelik....

Gondolom nem egyedi az eset, fentebb az Ignissel is ugyanez lehet. Talán, ha sikerül rendesen beállítani, nem lesz ilyen probléma. Van Magyarországon 4Gas-t szerelő szervíz, aki profi a beállításban?
hic
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.01.10. 16:12

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: waze » 2012.02.14. 20:50

sziasztok,
kutattam de nem találtam a neten arról infót hogy a Ford Sci motorja átalakítható v sem. Vkinek esetleg infója erről?
előre is köszi
waze
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.02.14. 20:37

ElőzőKövetkező

Vissza: Autógáz fórum

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron