Rajzoljuk együtt a magyar CNG töltőállomás hálózatot! |
|
|
A járműhasználók között folyamatosan megy a találgatás, hogy vajon hol nyílik legközelebb olyan földgáz töltőállomás, ahol akár személyautójukat is meg tudnák tankolni. Az ilyen CNG kutakat nevezzük egyébiránt közforgalmúknak. Mivel mi kapcsolatban vagyunk a "befektetői" oldallal is, azt is látjuk, náluk sem más a szituáció. Nevezetesen – kis túlzással – azon törik a fejüket, hogy hol lenne érdemes CNG töltőállomást nyitni, hol van erre a legnagyobb kereslet.
Mi most azzal próbálunk meg segíteni a feleknek, hogy olyan adatbázist építünk, amelyből kiderülnek a felhasználási igények, ráadásul településhez kötötten. Az űrlapot regisztrált felhasználóink bejelentkezést követően az alábbi képre kattintva érik el. Minél több adat fut be hozzánk, annál pontosabb segítséget tudunk nyújtani a további kúttelepítési elképzeléseket illetően.

2014. május 6.
Share
|
LPG egységárak adatbázisa |
|
|

Majd minden gázautósnak megvan a maga jól bejáratott néhány kútja, amelyek többnyire otthonuk, illetve munkahelyük környékén található. De mi történik akkor, amikor példának okáért egy hosszabb családi kirándulás alkalmával elhagyják azt a települést, vagy éppen azt a megyét, ahol otthonosan mozognak és ismerik az LPG egységárakat? Nyilván felkészülnek, megtervezik útvonalukat, egyben remélik, hogy útba esik egy viszonylag jó áron dolgozó töltőállomás is. Ez azonban természetesen nem jelent garanciát arra, hogy így is lesz!
Az elmúlt néhány hónapban több regisztrált tagunk, olvasónk is azon dolgozott, hogy a gázautósoknak könnyen elérhető, aktuális egységárakat tartalmazó adatbázist építsenek. Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a szolgáltatók az autógáz egységárát lényegesen ritkábban változtatják, mint például a benzinét. Ettől függetlenül a közelmúltban, a 2013. január 1-ével megemelt jövedéki adó hatására kivétel nélkül minden egyes töltőállomáson áremelés történt. Az az adatbázis, amelyet most az Önök figyelmébe ajánlunk, ugyan nem minden esetben tartalmaz helyes adatokat, de sok esetben még így is pontosabb az évek óta üzemelő legnagyobb hazai nyilvántartásnál. Mivel közös érdek egy minden körülmények között aktuális ártáblázat, arra buzdítjuk Olvasóinkat, jegyezzék meg a tankoláskor látott egységárat és vigyék fel a mindenki számára elérhető, szerkeszthető adatbázisba. A közösség ereje most nagyon jól jöhet, remélhetőleg minden kedves Olvasónk hasznosnak találja a kezdeményezést! Segítségüket köszönjük!
 |
LPG egységárak adatbázisa |
Share
|
Hol, mennyiért tankolhatunk ma autógázt Magyarországon |
|
|

A magyar kormány négy hónapja jelentette be az autógáz jövedéki adójának emeléséről szóló törvényjavaslatát. Azóta másról sem beszélnek a gázautósok, mint hogy vajon hogyan alakul majd az autógáz ára a két lépcsős jövedéki adóemelést követően. Sajnos a találgatásoknak volt – és van – értelme, mivel az október 15-i parlamenti ülésen a törvényjavaslatot képviselőink egyhangú szavazással elfogadták.
Mi most nem vállalkozunk a majd hogy nem lehetetlenre, nem jósolgatunk. Ellenben lehetőségünk van a jelenlegi árakat rögzíteni, hogy a jövő év hasonló időszakában az adatokat egy visszatekintő elemzésre felhasználjuk. Nézzük tehát, hol, mennyért tankolhatunk ma autógázt Magyarországon!
Share
|
2013-ban emelkedik az LPG jövedéki adója |
|
|
KÖZLEMÉNY!
Az október 15-i parlamenti szavazáson sajnos nem történt meglepetés, így már tényként kezelendő, hogy 2013. január 1-én és május 1-én 50-50%-kal emelkedik az autógáz jövedéki adója. Korábban már mi is elemeztük a helyzetet, s most is ide nyúlunk vissza, mikor is azt állítjuk, az emelések ellenére is abszolút meg fogja érni LPG-vel közlekedni és benzin-LPG kettős üzeműre átalakítani a járműveket.
Share
|
Mi a helyzet LPG-vel a mélygarázsoknál? |
|
|
Közel egy éve már, hogy könnyítést kaptunk mi gázautósok a talajszint alatti parkolást illetően (28/2011. (IX. 6.) BM rendelet). Az elméletet alább olvashatjuk (nem árt, az ismerek frissítése):
"601. §
(5) A tisztán gázüzemű, a vegyes üzemű és a kettős üzemű járművet tilos elhelyezni
a) cseppfolyós (propán-bután) üzemanyag esetén – kivéve a vonatkozó műszaki követelményeknek megfelelő biztonsági szeleppel felszerelt járműveket –
aa) talajszint alatti, jármű tárolására alkalmas tárolókban,
ab) tömegtartózkodású vagy nagy forgalmú épületek alatti terekben,
ac) olyan járműtárolókban, amelyekben akna, vízzár nélküli csatornaszem, pincelejárat van, vagy amelyből talajszint alatti, illetőleg olyan helyiség nyílik, amelynek teljes levegőcseréje nem biztosított,
ad) ahol az átszellőzés el nem zárható módon nem biztosított,
b) sűrített földgáz üzemanyag esetén:
ba) tömegtartózkodású vagy nagy forgalmú épülethez közvetlenül csatlakozó zárt, át nem szellőzött terekben,
bb) ahol az átszellőzés el nem zárható módon nem biztosított.
(6) Az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott terek bejáratánál, jól látható módon, a „Biztonsági szelep nélküli LPG üzemű jármű részére tilos a behajtás” feliratú táblát kell elhelyezni."
Az AUTÓGÁZ BLOG munkatársa két éve még a szabályok megszegésével tesztelhette csak a mélygarázsok személyzetének éberségét, mi azonban most vastaggal emeltük ki a lényeget, ami szerint a 10 évnél nem idősebb gázrendszerrel szerelt járművek döntő többsége korlátozás nélkül behajthat talajszint alatti parkolókba. Keringőre hívjuk tehát Olvasóinkat, mert meg szeretnénk tudni, mi történik a gyakorlatban! Az elmúlt hetekben több visszajelzést is kaptunk, illetőleg szerkesztőségünk tapasztalatai is alátámasztják, hogy bizony még mindig problémás a mélygarázsok használata. Fő okként az üzemeltető tájékozatlanságát lehetne említeni, illetve a gázautók kapcsán korábban kialakult félelmeket.
Arra sarkalljuk Olvasónkat, hogy tegyenek egymásért és szeptemberben részesítsék előnyben parkolások alkalmával a mélygarázsokat, majd írják meg tapasztalatukat hozzászólás formájában a cikkünkhöz kapcsolódóan. Facebook oldalunkon ugyancsak közzétettük ezt a cikket, így összességében sok száz gázautóst szólítottunk meg. Véleményünk szerint tapasztalható lesz némi ellenállás az üzemeltetők részéről, de idéztük fentebb a vonatkozó jogszabályt, amire Önök is bátran hivatkozhatnak az esetleges szócsaták alkalmával.
JÁTÉK: a parkolókban tett látogatásukról szívesen veszünk fotókat (akár mobiltelefonnal is készíthetnek) — azok, akik az
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mail címre elküldik, vagy a Facebook oldalunkra feltöltik, hó végén sorsoláson vesznek részt. Ne felejtsék megírni azt is, hogy mikor és hol készült a fotó. A tapasztalatokat idővel összegezzük!

Share
|
Jegyzet a jövedéki adó emeléséről… |
|
|

Az elmúlt egy hétben rengeteg helyen rengeteg cikk jelent meg az autógáz jövedéki adójának emelése kapcsán, melyek vagy csak nagy léptékben, általánosságban fogalmaztak meg álláspontokat, vagy inkorrekt módon közelítettek a kérdéshez. Mi most megpróbálunk valamelyest rendet tenni a jelenlegi és majdani gázautósok fejében. Előre vetítjük, nincs komoly gond, de szükséges a tisztán látás, mivel két részre szakadt a gázautós társadalom. Egyik része szerint vége a magyar gázautózásnak, le lehet húzni a rolót, a másik oldal azonban mintha észre sem vette volna, mi történik az autógáz ára körül. Tények, előzmények, számítások, következtetések itt!
Share
|
|
CNG tanulmánytúra - beharangozó |
|
|
A CNG Port Kft.-vel nagyságrendileg fél éves múltra tekint vissza kapcsolatunk. Az eltelt időszakban több közös együttműködési felületet is találtunk, ami a CNG Port Kft. tevékenységének spektrumát ismerve egyáltalán nem meglepő. Ők azok, akik segítenek ügyfeleiknek megtalálni a számukra legjobb és leggazdaságosabb megoldást a gázszolgáltatók, a töltőállomás-gyártók és a járműgyártók közötti piaci háromszögben. A cég jelenleg elsősorban a vidéki nagyvárosok tömegközlekedésének korszerűsítési folyamataiban kíván komoly szerepet vállalni, amely természetesen CNG alapú közlekedést jelent. Nyugodtan mondhatjuk, hogy Magyarországon még mindig gyermekcipőben jár a CNG technológia (egyetlen 24 órás nyitva tartású közforgalmú töltőállomás található hazánkban). A CNG Port Kft. szerint nem lesz ez mindig így, ők a környező országokhoz hasonlóan a földgázüzemű közlekedés rohamos fejlődését várják, mégpedig hamarosan. Mi most a cseh hálózatról kaphatunk első kézből információkat, mivel a CNG Port Kft. meghívására június 21-22-én Csehországba utazunk, ahol a cég egy referencia töltőállomását is megtekintjük. A töltőállomás szinte vadonatúj, és egy szintén nem túl koros buszflottát szolgál ki: ilyet Magyarországon ma még nem találni, de a jó példa hamar követőkre találhat.

Megígérjük, hogy résen leszünk, igyekszünk majd sok-sok hasznos információt szerezni, aztán pedig közzé tenni oldalunkon! Addig is, ha Olvasóinkban felmerülne a témával kapcsolatos kérdés, ne habozzanak, küldjék el azt az
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mail címre, és mi megpróbálunk választ szerezni csehországi túránk során!
A töltőállomáson kívül egyébként néhány CNG-s jármű bemutatására is sor kerül:
- CNG-s buszok (Mercedes Citaro, Tedom, Iveco Irisbus Citelis). Itt találhatók a buszok.
- VW Passat 1.4 turbo (gyári CNG-s)
- Skoda Octavia 1.6 (átépített CNG-s)
- VW Transporter (átépített CNG-s)
- Fiat Ducato (gyári CNG-s)
A fenti járműveket kívül-belül meg lehet majd tekinteni, szabad lesz fényképezni-videózni. Műszaki adatokat és tapasztalatokat is elmondanak a tulajdonosok/gépkocsivezetők.
Share
|
|
|